Flere fjernsyn gir støj

Dav igen :)
Vi har i huset 3, og nogengange 4, fjernsyn der alle kører på tdc'
kabelnet. Problemet er bare at når alle fjernsynene er sat til samtidig
opstår der en pokkers masse støj på billedet.

Min far har så i go tro købt nogle forstærkere, hvor der vist er noget
støjreduktion i også, i det lokale byggemarked. dem monterer man i en
stikdåse, tæt på tv'et, også sender man bare signalet igennem den. Det
fungerer bare ikke specielt godt.. for at sige det pænt.

Hele mollevitten er spredt ud over et ret stort hus, så der er omkring
15 meters kabel mellem hvert fjernsyn. Lige nu er det samlet i en
fordeler kasse på vores loft, hvor jeg med lidt vold har kæmpet mig ind
til at se at det blot er en metal plade, også en modstand mellem hver
midterleder. Kunne ikke lige se værdierne i det sparsomme lys.

Nu er han så kommet ud i noget med en forstærker til en 700-800kr plus
en masse nye kabler for at erstatte de gamle der er samlet hist og her
gennem tiden, og vist også en ny fordeler boks.

Mit spørgsmål bygger så lidt på, hvad skal der til for at få et pænt
billede. Det ville sgu være trist at købe en masse pis også er det bare
noget røv.. igen. Jeg vil jo gerne glæde den gamle herrer med noget
lækkert kram til nogle små penge.
Hvis det kan gøres billigere ved selvbyg, uden at gå ud over kvaliteten
er jeg da også modtagelig overfor ideer i den dur.

--
Anders W. B.
2års Elektronik fagtekniker lærling

Triax er vel svaret...

De har en Triax 407 som jeg mener vil være et godt træk...
det skulle være 1 ind og 4 ud...
Brugte en del 203 da jeg var i lære...

ellers fandt jeg lige sette :
 TFS 715-4 4-fordeler
ved ikke helt hvad det er..

Kasper

Re: Flere fjernsyn gir støj

Det er helt klart den sikre løsning! (Altså en 1 til 4 forstærker)

Mvh.
 Anders

Re: Flere fjernsyn gir støj

Jeg vil tro kabel nettet har nok boost på til at en splitter er nok

Kasper

Re: Flere fjernsyn gir støj
Jeg kan se de ikke koster ret meget, så mon ikke jeg skal kigge på en af
dem. Jeg vil dog lige prøve at smide en anden forstærker før den
fordeler kasse der sidder nu. Som Mikkel Lund sagde.

--
Anders W. B.
2års Elektronik fagtekniker lærling
Re: Flere fjernsyn gir støj

For meget signal giver også støj, men nok mest i form af skygger og
forvredne billeder etc, ikke sne som ved dårligt signal...

Kasper

Re: Flere fjernsyn gir støj

Øhhh man plajer at sætte forstærkerne før man fordeler signalet, for at
kunne trække de ekstra indgang. Jeg læser dit indlæg som om din far har
sat flere forstærkere ind lige før hvert fjernsyn, hvilket (hvis
forstærkerne og fjernsynet har samme inpedans) ikke hjælper en skid.

Hilsen Mikkel

Re: Flere fjernsyn gir støj

Ja og hvis det er tilfældet vil de også forstærke støjen ...

/madsen

Re: Flere fjernsyn gir støj
Heh, det er jo sårn set logisk nok, havde jeg ikke lige tænkt på :)

Jeg kan jo lige prøve at smide en af de små forstærkere før fordeler
boksen. Det kan jo være det er nok.

--
Anders W. B.
2års Elektronik fagtekniker lærling
Re: Flere fjernsyn gir støj

Yeps - og så fjern resten. De bør ikke gavne - ud over for elselskabets
omsætning ;-)

/A