Flash ROM =?iso-8859-1?b?cOU=?= 8051 kompatibel uC

Hej,

jeg har tænkt mig at eksperimentere med en 8051 kompatibel mikrocontroller
- en 80c310 for at være præcis.

Jeg har en lille Flash ROM liggende og overvejer at anvende den som
programlager for ikke konstant at skulle brænde en ny EEPROM eller uploade
software når jeg har resettet maskinen.

Det drejer sig om en Winbond W29EE011 på 1 Mbit og jeg har datablad på
både den og uC'en, men har ikke rigtig noget begreb om hvorledes jeg skal
tilslutte den helt præcist.
Skal den blot forbindes præcist som en almindelig ROM kreds eller skal jeg
gøre noget specielt ved den, netop da det er en Flash, altså sådan set
genskrivelig kreds?

Derudover - er der nogen af jer der ved hvor jeg billigt kan få SRAM fra?
Jeg har masser af NVRAM og DRAM liggende, men NVRAM'en er ment som
reservedele til gamle computere og DRAM kræver refresh i tide og utide.

/Thomas

Site Timeline