Flash chip og evt. brænder ...

Jeg leder efter en chip til BIOS, chip har betegnelsen 25q32bvaig
Er der nogen der kan anbefale hvor den eller tilsvarende kan skaffes? Kun
ikke finde lige denne model i DK.
Og findes der en billig brænder til så en sag?

vh

Re: Flash chip og evt. brænder ...

Hej Robin

Det er W25q32b du sandsynligvis leder efter.

http://www.google.dk/search?q3D%W25q32b

Via Winbond:

http://www.winbond.com/hq/enu/ProductAndSales/ProductLines/FlashMemory/Seri =
alFlash/W25Q32BV.htm
Datasheet (har SPI interface):
http://www.winbond.com/NR/rdonlyres/B573ABE4-0DD6-4C10-AA9F-906945FC52B5/0 /=
W25Q32BV.pdf

BemE6%rk at der stE5%r at den enkelte chip har en unik ID. Om det har
betydning ved udskiftning vides ikke.

-

BemE6%rk: Jeg har ingen erfaring med fF8%lgende brE6%nder - jeg fandt den
blot tidligere og synes den kunne meget for en fornuftig pris:

Batronix [f.eks.] BX40 Eprom Programmer (?):
http://www.progshop.com/shop/programmer/BX40/index.html
Citat: "...Serial EEPROM (24, 25, 45, 93, 95, ...)..."

Du mE5% selv checke om du skal have yderligere kabler.

-

Hvis man er noget af en "hacker" burde man selv kunne kaste en PIC
eller ARM mikroprocessor sammen og anvende den til brE6%nding.

Glenn

Site Timeline