Flash chip og evt. brænder ...

Jeg leder efter en chip til BIOS, chip har betegnelsen 25q32bvaig Er der nogen der kan anbefale hvor den eller tilsvarende kan skaffes? Kun ikke finde lige denne model i DK. Og findes der en billig brænder til så en sag?

vh

Reply to
Robin

Hej Robin

Det er W25q32b du sandsynligvis leder efter.

Via Winbond:

alFlash/W25Q32BV.htm Datasheet (har SPI interface):
W25Q32BV.pdf

Bem=E6rk at der st=E5r at den enkelte chip har en unik ID. Om det har betydning ved udskiftning vides ikke.

-

Bem=E6rk: Jeg har ingen erfaring med f=F8lgende br=E6nder - jeg fandt den blot tidligere og synes den kunne meget for en fornuftig pris:

Batronix [f.eks.] BX40 Eprom Programmer (?):

Citat: "...Serial EEPROM (24, 25, 45, 93, 95, ...)..."

Du m=E5 selv checke om du skal have yderligere kabler.

-

Hvis man er noget af en "hacker" burde man selv kunne kaste en PIC eller ARM mikroprocessor sammen og anvende den til br=E6nding.

Glenn

Reply to
Glenn

Digikey har den: