Flash batteri pack?

Hej har et Canon EOS 10D, med en Canon 550EX flash. Jeg vil gerne have flere
exponeringer ud af flashen, som bruger 4 AA batterier, hvilket giver ca. 30
flashes, inden den bliver langsom til at lade op. Der er stadig masser af
power i den, men den bliver hurtigt langsommere til at lade.

Derfor kigger jeg på kommercielle externe batteri packs, som bruger noget
der ligner motorcykel batterier.

Men jeg læser om melt-downs (flashen smelter) og spændinger helt op til 230V
for den slags batterier. Jeg tænker at prøve at sætte et 6V motorcykel på
den konnekter der er til externt batteri. Der er 3 ben, så jeg forventer at
to af dem skal kortsluttes, for at skifte til extern power, og der så skal
power på det sidste ben, men jeg ved det ikke.

Skal der mon strømbegrænser på sådan en fyr?

Man kan se en kommerciel batteri pack her:
http://www.qtm.com/battery/turboz_main.html

Nogen erfaringer eller råd, inden jeg begynder at lodde på min flash?

Venligst,

Michael

Re: Flash batteri pack?

flere
30

Bruger du opladelige batterier eller alkaline?
Opladelige er MEGET bedre til en flash, på Nikon giver de cirka halv
ladetid. På min SB800 kan jeg skyde flere hundrede billeder (ikke fuld
power), før batterierne skal skiftes.

Re: Flash batteri pack?
Jeg bruger selvfølgelig NiMH batterier.

--M

Re: Flash batteri pack?
Hej Mic,

Prøv med NiCd, de fås ikke i så høj kapacitet, men de har lavere indre
modstand, hvilket vil give bedre resultater de første n skud.

En ekstern box med NiCd af højere kapacitet (D-celler fx.) vil give både
hurtigere blitzfølge og længere levetid (end med de interne NiMH), men
giver selvfølgelig også noget vægt at slæbe på.

Blitzrør dør hurtigere når du hæver blitzfølgen uden at sænke udladningens
styrke proportionalt !

--
Venlig hilsen,
Søren

--M

Re: Flash batteri pack?
Havde du forventet det???

Er det ikke maget at forlange, at en stor blitz skal kunne oplyse hvad der
svare til en mindre hal 3 gange i sekundet?
Hvad med om om du nøjes med fx. 1 gang i sekundet?
Eller købte blitz udstyr til stikkontakten?

MVH
Frederik

Re: Flash batteri pack?
Med helt friske batterier, kan den følge med, de første 30 exponeringer.

--M

Re: Flash batteri pack?

der

Ikke ved fuld udladning.

Re: Flash batteri pack?

Jo varmere den bliver, jo længere er den også om at lade op. Og jo
varmere batterierne bliver, jo langsommere bliver de.

Gå til f.eks. Brinck elektronik og køb en masse batteribokse og tag så
en masse batterier og sæt dem sammen. Jo flere, du fordeler forbruget
over, jo bedre og hurtigere bliver din flash.

Claus

Re: Flash batteri pack?

Et gæt: 0 volt, 6 volt og 270 volt på de 3 ben.

270 volt supplyen skal nok kunne levere strøm fra 0 volt af (dvs. total
afladede kondensatorer) og så stopper når spændingen når de 270 volt.

Site Timeline