Fladt netstik

Hej hej

Jeg mangler et fladt fladt netstik som skal bruges bagved den væghængte
fladskærm.

Jeg har maks 43mm at gøre med, da det er hvad beslaget fylder bag tv'et. Findes
der et netstik som
kan bruges til formålet?

Alternativt må jeg trække en længere netledning gennem det flexrør som er
beregnet til HDMI og
antenne stik.

Anders Hyltoft

Re: Fladt netstik
fladskærm.
Findes der et netstik som
beregnet til HDMI og

-er det et almindeligt apparatstik, som det, der sidder bag i en PC?
De findes vinkelbukkede.

f.x. Elfa.se varenummer 43-314-68

Bo //

Re: Fladt netstik

Lysnetsstik findes også som vinkelstik.
Karsten H. (7870)
Re: Fladt netstik

De er bare svære at få fat i........

Klaus (som har ledt længe)
Re: Fladt netstik
Hej Klaus

Derfor roder man også i kasser med blandet skidt når
man er på loppemarkeder og lignende steder :)

Re: Fladt netstik

Man kan købe dem fra nye af, men der går ledningen ud i siden, men de er
lidt dybere også

fik nogle for et par måndeder siden ved solar..

Kasper

Re: Fladt netstik

Sikkert fordi de ikke er lovlige at bruge mere.

--
Benny

Re: Fladt netstik
Hej Benny

Det er nok salget der ikke er lovlig mere.

Re: Fladt netstik
Hej Karsten

Ja, men sælges ikke mere, så pas på dem i finder.

Re: Fladt netstik

Så er jeg måske nødt til at afmontere et Supra vinkelstik som jeg har på et
Lo-Rad strømkabel jeg
har liggende. Jeg vidste ikke at vinkelstikkene ikke solgtes mere, men så er det
nok derfor jeg har
haft svært ved at finde et i handlen :-)

Ok, men jeg kan nok også klare mig med at alm. netstik af god kvali på mit Supra
strømkabel.

Anders Hyltoft

Re: Fladt netstik

Hej Max

Så vil jeg passe rigtig godt på mine - i øvrigt i brun bakkelit.
Karsten H. (7870)
Re: Fladt netstik

Jeg formulerede vist ikke præcist nok. Ved indgang til apparatet er der ikke
pladsproblem. Det er
ved udtaget i væggen at jeg har behov for et vinkelstik. Strømudtaget er
placeret i væggen bag tv'et
så det ikke kan ses ved alm. brug.

Faktisk så er indgangen i tv'et ikke engang en trebenet fætter som man finder
ved PC'er, men blot et
alm. to leders stik (ligner lidt et 8-tal).

Anders Hyltoft

Re: Fladt netstik
pladsproblem. Det er
placeret i væggen bag tv'et

Hvilken type strømudtag er det?

Fladt som en stikkontakt, eller med udhulning som et fast vægudtag ?

Re: Fladt netstik

pladsproblem. Det er
placeret i væggen bag

Der er udhulning, som et alm. udtag, så et alm. vinkelstik burde lige kunne gå.
Ud fra mine målinger
med tommestokken :-)

Anders Hyltoft

Re: Fladt netstik
gå. Ud fra mine målinger

Okay

Ikke at jeg forstår, hvad der er smart ved de der faste udtag.
Svigermekanikken byggede nyt hus forrige år og jeg kom til at montere
afbrydere på alt muligt, fordi der nu ikke længere var en afbryder på
"stikkontakten". Og så fylder de endda "1½ modul" som en normal
stikkontakt med afbryder. Mig ikke forstå.....

Re: Fladt netstik
gå. Ud fra mine

Jeg bruger alm 1 moduls udtag til de fleste nyinstallationer. LK laver da udtag
som passer i en
forfra dåse til et 56mm hul. Eller er de også ophørt siden jeg brugte dem sidst
for ca 1½ år siden ?

I de fleste tilfælde har jeg ikke noget at bruge afbryderen til. Og så fylder
udtag jo det mindre i
1 modul. Desuden kan ungerne og andre så ikke lige komme til at slukke for
hovedledningen :-)

Anders Hyltoft

Re: Fladt netstik

Det er billigere (1-modul stikkontakterne); Til gengæld opfordrer de
forfærdelig til øget standby-forbrug og kortere levetid på de tilsluttede
konsumprodukter.

/C

Re: Fladt netstik

At de er godkendt til at du trækker op til 13A fra dem.
En stik-kontakt, med afbryder er kun godkendt til at du trækker op til 10A
fra den.

Hvad størrelse sikring sidder der mon i tavlen?
Jeg tror der sidder 13A sikringer.
Go figure...............

--
mvh Uffe

Re: Fladt netstik
Hej!

Kilde?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Fladt netstik

sikkerhedsstyrelsen har en publikation om emnet liggende

btw - kan du hurtigt se i LK's online katalog hvad mærkestrømmen er

Fuga ~10A
Opus 13A for udtag
--
Jan_stevns