Fladkabelstik 1x4 + 1x6

Hej eksperter :-)

Er der nogen der ved om man kan få stik som dette:
http://el-supply.dk/Shoppix/554.jpgi 4x1 og 6x1, altså 1 række istedetfor
2.

Pft.
Anders

Re: Fladkabelstik 1x4 + 1x6

I så fald skal benene enten sidde med den halve afstand, eller osse
kommer du kun i kontakt med hver anden leder.

Bo //

Re: Fladkabelstik 1x4 + 1x6

Hej Bo,

Det kan jeg godt se. Så er det dem hvor kun hver anden leder bruges jeg skal
bruge. Findes det ?

Mvh
Anders

Re: Fladkabelstik 1x4 + 1x6

Er det ikke bare smal Molex du skal bruge?
http://www.el-supply.dk/?Gid62%5&Vid78%69

--
Jens   OZ2JP   www.oz2jp.dk
A short cut is the longest distance between two points.

Re: Fladkabelstik 1x4 + 1x6

Udgangspunktet var fladkabel, men det kan da være at Anders kan bruge
det alligevel. Det kræver jo et værktøj til at sætte ben på det.

-er der en grund til at du kalder den Molex, og ikke f.x. Tyco ?

Bo //
-der har værktøjet i orden

Re: Fladkabelstik 1x4 + 1x6

Jo, det kunne da bruges. Jeg syntes bare at det er et he..... at samle dem
(har ikke en crimptang) og så tænkte jeg på om man kunen få et
fladkabelstik.

Mvh
Anders

Re: Fladkabelstik 1x4 + 1x6

Stik til fladkabel er normalt/altid med dobbelt pintrække.
Jeg kan ikke mindes at jeg nogensiden har set fladkabelstik til enkeltrække
i de over 20 år jeg har haft elektronik som levevej :o)

Re: Fladkabelstik 1x4 + 1x6

Øv, så må muldvarpen frem og en crimptag bestilles :-)

Mvh
Anders

Re: Fladkabelstik 1x4 + 1x6

Hvis der kun er tale om et enkelt stik i ny og næ, kan du nu let lodde
ledninger direkte på crimp-kontakten, hvis du klippe de øverste "flapper" af
crimpkontakten først.

Re: Fladkabelstik 1x4 + 1x6
Hej Allan

Det findes nu, dog ikke til almindelig fladkabel, men til kabel med
dobbelt afstand (0,100") mellem lederne.

Mvh Max

Re: Fladkabelstik 1x4 + 1x6

Du har ret.
ELCO laver nogen til 0.1" pitch fladkabel
http://dk.farnell.com/productimages/farnell/standard/42447637.jpg

Re: Fladkabelstik 1x4 + 1x6

Allan,

Jeg kunne vel ikke lokke et varenummer ud af dig på det stik ?

Det er lige sådan noget jeg mangler :-)

Mvh
Anders

Re: Fladkabelstik 1x4 + 1x6

Det på billedet er Farnell´s varenummer 636-551
http://dk.farnell.com/jsp/endecaSearch/partDetail.jsp?SKU63%6551&N40%1
Men de har ikke det pol-antal du efterlyser. Bemærk iøvrigt at det ikke
passer på "almindelig" fladkabel, det skal være med 0.1" pitch.

Re: Fladkabelstik 1x4 + 1x6

1000 tak

Mvh
Anders

Re: Fladkabelstik 1x4 + 1x6
Hej Allan

Naturligvis :)

MOLEX har også både kabel og stik, serie 70400, 74475 og 7720
hvor 7720 måske er den mest interesante stiktype.

Mvh Max

Re: Fladkabelstik 1x4 + 1x6
Den Sun, 09 Apr 2006 20:44:03 +0200, Bo Bjerre

Ja, det så jeg godt, men hvis det er til forbindelse mellem to
enkeltrække-stik er det da noget mere "proff" at bruge to af de
omtalte stik med kabel eller løse ledninger mellem.

Næ, ikke ud over at de står opført under Molex hos El-supply.
--
Jens   OZ2JP   www.oz2jp.dk
A harp is a nude piano.

Site Timeline