Fløjte IC?

Hej NG.

Har spurgt engang for længe siden men alligevel.

Skal bruge en "fløjte"-IC der kan frembringe den her "fløjten" man typisk
laver efter en sød pige osv. I ved nok hvad jeg mener...

Men hvordan laver man den kunstigt? Skal jeg virkelig have fat i en sampler
osv.?

Har tænkt på... Ellers må man vel styre en IC som kan lave feks. 500Hz til
15khz. Og så give den de informationer den skal bruge...

Hvad kunne det så være for en IC?

Mvh. Michael.

Re: Fløjte IC?

En kamerat havde en gang et horn til sin bil den kun det trick. Måske
skal du kigge i de kredse.

Mikkel

Re: Fløjte IC?

Det du sF8%ger er vel det der pE5% engelsk hedder wolf whistle? Du kan
finde et tidligere indlE6%g fra 2004 fra michael madsen med samme topic
som dit. Det kan sikkert hjE6%lpe.

mvhA8%
  Jeppe Holm

Re: Fløjte IC?

cut

Det du søger er vel det der på engelsk hedder wolf whistle? Du kan
finde et tidligere indlæg fra 2004 fra michael madsen med samme topic
som dit. Det kan sikkert hjælpe.

mvh¨
  Jeppe Holm

Hej Jeppe.

Du havde ret, det er "wolf whistle"... Og den omtalte "Michael Madsen" er da
også bare mig igen... :o)

Men fik jeg navnet på en IC dengang?

Hmm... Må jeg se på.

Men takker.

Mvh. Michael.

Re: Fløjte IC?

sampler

Mon ikke Klaus D. Mikkelsen burde kende sådan en?

/Leif

Re: Fløjte IC?

Lige præcis den - nej...

Men lur mig om man en måneds tid eller 2 sikkert kan købe en singleboard
PC med 4 lydkanaler (incl lille effektforstærker) og masser af
hukommelse samt 24 i/o i omegnen af 1000 kr i udvalgte
modelbanebutikker.

Blot et rygte jeg har hørt....

Re: Fløjte IC?

cut

Hej Klaus.

Arr... En PC ligefrem er måske liiiige meget nok *GG*

Kan vi ikke klemme os ned på en DIP8 eller 16 eller sådan noget. He.

Mvh. Michael.

Re: Fløjte IC?
Hej Michael

Hvad med at bruge en af de kredse der kan lagre noget lyd
og afspille det igen kunne bruges.

Re: Fløjte IC?

Hej Max.

Jo... Men så er vi mere ovre i "sample" halløj igen...

Ved godt der er sket meget de sidste år, men ellers har kvaliteten aldrig
været sådan god på den slags...

Mvh. Michael.

Re: Fløjte IC?
Personligt ville jeg benytte en uP da projektet sikket alligevel skulle
ha noget intelligens i sig. Så stort set enhver uP ville kunne bruges og
så bruge en PWM udgang til at generere lyden med. Lyden kan du sikkert
finde på nettet i form af en wave fil eller noget. Og for at spare lidt
plads i uP'en så kunne du nøjes med at gemme en tabel med ændringer i
stedet for den egentlige sampling... Altså noget med måske 4 bit pr
sampling til en 8 bits udgang. Gir det mening?

Eller måske generere fløjte lyden helt selv... det er jo en form for
frekvens sweep... enstemmig (så vidt jeg ved).

Mvh
   Jan

Re: Fløjte IC?

Hej Jan.

Ja begge dele var også det mulige jeg var kommet frem til... Ved så ikke
hvad der måske giver bedste resultat, men tror jeg må sætte mig og kigge
lidt på det.

Takker.

Mvh. Michael.

Re: Fløjte IC?
Hejsa,

På www.picguide.org er der en komplet anvisning på, hvorledes en *.wav fil
kan konverteres, så den kan afspilles med en PIC16XYY

wolf whistle kan downloades som wav-fil fra nettet.

Programmet WavConvert kan konvertere wav-filen til en ASM-fil der medtages
som datafil i PIC-kildekoden.

'Afspiller'-kildekode gives på samme hjemmeside.

... Ellers er der jo altid de tidligere omtalte ISDxxxx-kredse fra Winbond.

/Claus

Site Timeline