Fjernsyn der hyler

Hej alle.

Jeg har tidligere fået utrolig god hjælp herinde, så jeg forsøger mig igen.

Min søster har købt et nyt fjernsyn der har en irriterende hyletone. Jeg har
læst at man kan lakere en spole og dermed afhjælpe problemet.

Er der nogen der kan hjælpe mig lidt på vej? Hvilken slags lak skal jeg
bruge? Jeg bor i nærheden af Brinck Elektronik, så det er ingen sag at købe
hvad der skal bruges :)

--
M.V.H
Christian Iversen

Re: Fjernsyn der hyler
Hvorfor ikke gå ned i butikken og få det byttet?
Det kan ikke være rigtigt at det skal hyle hvis det er nyt.

Re: Fjernsyn der hyler

Fordi de ikke aner hvad de snakker om :(

Jeg tror godt de kunne finde på at beholde fjernsynet i et par uger...

--
M.V.H
Christian Iversen

Re: Fjernsyn der hyler
Jamen hvis du åbner fjernsynet og lakerer spoler, så ryger garantien. :-(

Re: Fjernsyn der hyler
Hej!

Jep, og det er langt fra sikkert lakeringstricket virker :-/

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Re: Fjernsyn der hyler

Damnit.. :(

Nå, men jeg vil nu alligevel gerne have at vide hvad man gør - jeg har også
et gammelt garanti-udløbet TV jeg gerne vil prøve det på.

--
M.V.H
Christian Iversen

Re: Fjernsyn der hyler
Hej!

Well, du skal finde en relativt stor spole ved højspændingstrafoen /
højspændingstransistoren. Selvsamme spole skal bedøves i et lag lak :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Re: Fjernsyn der hyler

Er det ikke bedre først at lokalisere hyleren med en plasticpind ?

--
snipped-for-privacy@Fedtegreven.dk

Re: Fjernsyn der hyler
Hej!

Tjo, men det er stort set altid linearitetsspolen som hyler. Det er den jeg har
prøvet at dirigere Christian hen imod :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Re: Fjernsyn der hyler

Og tak for det ;)

Jeg vender tilbage når jeg har prøvet på det gamle fjernsyn.

--
M.V.H
Christian Iversen

Re: Fjernsyn der hyler

Nææ, vent lige.... :)

Hvilken slags lak skal jeg bruge? Brinck har noget der hedder "Klar
isolerende beskyttelses-lak" og "Loddebar beskyttelseslak" - kan jeg bruge
én af dem?

--
M.V.H
Christian Iversen

Re: Fjernsyn der hyler

det er vist hip som hap, spolen er alligevel lavet af isoleret tråd -
men din lak, skal kunen tåle varme - de spoler bliver mere end bare
håndlune.

--
snipped-for-privacy@Fedtegreven.dk

Re: Fjernsyn der hyler
Hej!

Jep, de bliver faktisk mere end håndlune. Jeg bruger iøvrigt normalt en hobbylak
i klar udgave - en Motip endda :)

Typen er ikke kritisk, bare lakken kan holde viklingerne fast(e).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Re: Fjernsyn der hyler
Til imprenering af transformatorviklinger bruger man normalt shellack.
Lakken er tyndtflydende og trænger godt ind. Er samtidig isolerende.  Det
kan købes hos de fleste farvehandlere i ganske små flasker.

Venlig hilsen, Frank.

Re: Fjernsyn der hyler

Tak for det :)

--
M.V.H
Christian Iversen

Re: Fjernsyn der hyler

har

Hej  det troede jeg ikke nye TV kunne gøre.  Enig med dig at det er
irriterende med sådanne ekspedienter/butikker som ikke ved noget og noget og
burde have været i en anden branche eller stumtjener!  :-)

Nå men jeg har også et ældre TV, som kommer med en hyletone en gang imellem
måske i gennemsnit 1 gang om måneden. Når den kommer er det efter 10 sek
efter start og den forsvinder selv mellem 30 - 80 sek efter igen, eller hvis
jeg lige klapper 1-3 gange med foden i gulvet.
Jeg har haft det TV i 12 år, og min onkel nok også i 11 år, så det er
gammelt efterhånden, men den store fordel er at det er bygget før den tid
det vidste at det kunne gå itu. Det er virkelig kram!     Ikke som meget nu:
køb, brug lidt, smid væk.

Vil jeg også kunne bruge det trick med lakken på min ældre sag?

Torben

Re: Fjernsyn der hyler

og

Eller også skulle kunden have valgt forretnigen med bedre omhu.

Jeps!

Mvh.

Re: Fjernsyn der hyler

Det troede jeg alle fjernsyn gjorde, med mindre de er 100 Hz.

--
41 6E 64 65 72 73

Re: Fjernsyn der hyler
Jeg
Hvorfor skulle 100 Hz TV'er ikke gøre det?

Per :o)

Re: Fjernsyn der hyler

Det gør de skam også, det kræver bare en lidt bedre hørelse for at høre det
;-)

31250 hz. er lidt over min høregrænse.

Mvh.

Site Timeline