Fjernkontrol via GSM telefon

Hej

Jeg savner en styring der kan tænde og slukke nogle apparater via opkald fra telefonen og også gerne sende status retur å¨om apparaterne er tændt eller slukket.

Jeg har set et lille kit der vha en LDR ser på baggrundslyset på en mobiltelefon - dette er nok for simpelt og for usikkert.

Jeg er ude efter noget lidt mere avanceret, f.ex. noget med at forbinde "noget" til telefonens seriell modem og så forbinde en mobiltlf med et serielt kabel - jeg har et antal aflagte Nokia og SE telefoner der kan indgå i projektet.

Nogle forslag?

Mvh Jens

Reply to
Jens

"Jens" skrev i en meddelelse news:48dfd989$0$93689$ snipped-for-privacy@dreader1.cybercity.dk...

Måske dette.

Der findes dog mange andre typer af disse bokse, alt efter hvad man ønsker og vil betale. Google kan sikkert finde mange flere til dig.

Mvh Brian

Reply to
Brian Kals

"Jens" skrev i en meddelelse news:48dfd989$0$93689$ snipped-for-privacy@dreader1.cybercity.dk...

kig på denne, kan styres med SMS eller trykknap telefon

Venlig hilsen

Viggo
Reply to
VIP

d fra

ndt eller

Hej Jeg monterede en proff. sidste =E5r med ca. 8 udgange og og ca. 8 indgange, og den kunne s=E5 sende SMS beskeder efter hvad der skete p=E5 de forskellige indgange, og de 8 udgange kunne man styre via koder fra telefonen, og der var passwoord s=E5 andre ikke kunne g=E5 ind og lave noget i den, og n=E5r du have t=E6nd= t noget, kom en lydkode s=E5 du kunne h=F8re at der var t=E6ndt, og helt det samme n=E5r man slukkede for noget kon en lydkode at det var slukket. Der var mange andre funktioner, og den programmeres Via en PC, og kabel og CD var med, og kan k=F8bes ved alle El-grosister. Den kostede ca. 3700 kr. + Moms. Mvh Morten

Reply to
MPC

Jens forklarede:

Hvis du er ferm til PIC programmering f.eks, så ved jeg at nokia telefoner har en f-bus og en m-bus, disse busser kan man så bruge til at sende / modtage smser og derefter lade PICen decode SMSen.

Bare en ide.

MVH Allan

PS TE1000 Kan også klart anbefales pris omkring 3000 kr.

Reply to
Allan Madsen