Fjernkontrol via GSM telefon

Jeg savner en styring der kan tænde og slukke nogle apparater via opkald fra
telefonen og også gerne sende status retur å¨om apparaterne er tændt eller
slukket.

Jeg har set et lille kit der vha en LDR ser på baggrundslyset på en
mobiltelefon - dette er nok for simpelt og for usikkert.

Jeg er ude efter noget lidt mere avanceret, f.ex. noget med at forbinde
"noget" til telefonens seriell modem og så forbinde en mobiltlf med et
serielt kabel - jeg har et antal aflagte Nokia og SE telefoner der kan indgå
i projektet.

Nogle forslag?

Mvh
Jens

Re: Fjernkontrol via GSM telefon

Måske dette.
http://www.smartsmsbox.com/DKindex.html

Der findes dog mange andre typer af disse bokse, alt efter hvad man ønsker
og vil betale.
Google kan sikkert finde mange flere til dig.

Mvh
Brian

Re: Fjernkontrol via GSM telefon

kig på denne, kan styres med SMS eller trykknap telefon

http://www1.elfa.se/elfa~dk_da/go.jsp?s=dk-da&a48%C9CCFB2432453BE10000000A0A036A

--
Venlig hilsen

Viggo

Re: Fjernkontrol via GSM telefon
ndt eller

Hej
Jeg monterede en proff. sidste E5%r med ca. 8 udgange og og ca. 8
indgange, og den kunne sE5% sende SMS beskeder efter
hvad der skete pE5% de forskellige indgange, og de 8 udgange kunne man
styre via koder fra telefonen, og der var passwoord
sE5% andre ikke kunne gE5% ind og lave noget i den, og nE5%r du have tE6%nd=
noget, kom en lydkode  sE5% du kunne hF8%re at der var tE6%ndt, og helt det
samme nE5%r man slukkede for noget kon en lydkode at det var slukket.
Der var mange andre funktioner, og den programmeres Via en PC, og
kabel og CD var med, og kan kF8%bes ved alle El-grosister.
Den kostede ca. 3700 kr. + Moms.
                                                                   Mvh
Morten

Re: Fjernkontrol via GSM telefon
Jens forklarede:
Hvis du er ferm til PIC programmering f.eks, så ved jeg at nokia
telefoner har en f-bus og en m-bus, disse busser kan man så bruge til
at sende / modtage smser og derefter lade PICen decode SMSen.

Bare en ide.

MVH
Allan

PS TE1000 Kan også klart anbefales pris omkring 3000 kr.

Site Timeline