Fjernbetjenings koder til beomaster 6000 (2702)

Jeg har fE5%et fingre i en gammel svend af en beomaster 6000 type 2702
(quadrofoni modellen). Der findes sE5% vidt jeg ved en fjernbetjening
til denne radio, men den har jeg ikke. Men er der nogen der ved hvilke
frekvenser der benyttes til de forskellige knapper/funktioner, da jeg
har planlagt at lave en kopi der kan sluttes til computeren.

mvh
  Jeppe Holm

Re: Fjernbetjenings koder til beomaster 6000 (2702)

Hej Jeppe.
Virker den med de nyere fjernbetjeninger ?
Hvis den gF8%r, sE5% har jeg lavet et program til en PIC microprocessor
som dekoder tasterne og sender dem til PC via seriel porten.

John

Re: Fjernbetjenings koder til beomaster 6000 (2702)

Hej John

Det gF8%r den sandsynligvis ikke, da det er ultralyd den bruger.

mvh
  Jeppe

Re: Fjernbetjenings koder til beomaster 6000 (2702)

Hej John
Hvilken fjernbetjening er det din PIC fungerer til? Er det en beolink
1000 eller en beo4 (spF8%rgsmE5%l om apparatet svarer tilbage)?

mvh
  Jeppe

Re: Fjernbetjenings koder til beomaster 6000 (2702)

nej der er to-vejs komm. på Beolink 5000 og 7000 men hverken beolink 1000
eller beo 4 har to-vejs komm.

Rasmus
Re: Fjernbetjenings koder til beomaster 6000 (2702)
Hej Jeppe,

fjernbetjeningen til Beomaster 6000 type 2702 fungerer med ultralyd og
ikke med infrarF8%dt lys. PE5% fronten af radioen sidder der da ogsE5%
nederst til venstre (pE5% det skrE5% stykke halvvejs under radioen) en
ultralydsmikrofon.

Det er svE6%rt at konstruere en sE5%dan fjernbetjening, men jeg har de
tekniske oplysninger, hvis du har mod pE5% det.

Mvh.
Jan D.

Site Timeline