Fjernbetjening til autoforstærker

Hej.

Jeg skal bruge en fjernbetjening til min forstærker... Jeg har mistet den
tidligere, da min bil blev skadet og værkstedet klippede bare ledningerne
istedet for lige at se efter om det var noget som skulle genbruges :o(

Jeg kan læse mig frem til at stikket som sidder i forstærkeren svarer til et
almindeligt telefonstik. Fjernbetjeningen skal bruges til at skrue op og ned
på subwooferen.

Er der nogle der ved om man kan købe sådan nogle løst et sted. Det er en
Lightning Audio forstærker men jeg har ikke haft held til at få dem i tale
her i julen www.sec-as-dk

Jeg forventer at de enten ikke sælger dem løse eller forlanger en hamper
pris for dem.

Jeg er ligeglad med udseendet på enheden, da den skal gemmes væk under
instrumentbordet.

Er der nogen af jer der evt. ved hvordan den er bygget op..? Jeg har en ven
som er elektriker og han kunne jo evt. bikse noget sammen...

Håber I kan hjælpe..

Mvh.
Kristian

Re: Fjernbetjening til autoforstærker

Nu er det sådan at vi ikke er synske her i gruppen, så vi kan simplethen
ikke gætte, hvordan din forstærker ser ud, virker og hvordan
fjernbetjeningen virker/ser ud.

Fabrikant + typenummer/model vil nok hjælpe gevaldigt.

Re: Fjernbetjening til autoforstærker

"Klaus D. Mikkelsen"

Hej Klaus..

Det er en Lightning Audio forstærker model 2.500.4.
Re: Fjernbetjening til autoforstærker
http://www.lightningaudio.com/latech/library/amplifiers/2002_LAStrikeAmps_MAN4107A.pdf

Okay, det ligner bare et simpelt potmeter. Er der lys i fronten af
remoten ?

Re: Fjernbetjening til autoforstærker

---

Hej Klaus.

Jeg det mener jeg. En grøn diode, som bare viser at forsærkeren er tændt +
Re: Fjernbetjening til autoforstærker

Har du ikke fjernbetjeningen længre ?

Netop...

Re: Fjernbetjening til autoforstærker

nej, så havde jeg jo ikke noget problem .o) ?

Re: Fjernbetjening til autoforstærker

Okay, 4 ledere.

1 er stel

1 bruges til potmetret

2 bruges til lysdioder.

Hvilke der er hvad, er svært at sige, men omh dig frem til, hvilken der
er stel. Mål dernæst på, hvilken der giver 12 volt ud (power dioden)

Re: Fjernbetjening til autoforstærker
Hej Klaus.

Tak for din hjælp.

Jeg tod, den for mig, nemme løsning.
Jeg bestilte en ny hos www.sec-as.dk gennem Bildillen.

Den koster 399 ,- så det er ok for mig.

Mvh.
Kristian

Re: Fjernbetjening til autoforstærker

Velbekom

Det er nok også bedst, inden du var færdig med at købe kasse, potmeret
dioder og så lægge en håndfuld timer i det, er det nok også
billigst....