Fjernbetjening med forkert retning

Hej.
Jeg har en Denver DVD med en skæg fjernbetjening.
Hvis jeg peger fjbt. mod dvd, så sker der intet, men peger undersiden
mod dvd (forenden op i loftet) så virker den fint.
Kan jeg mon gøre noget ved det?
Kai

Re: Fjernbetjening med forkert retning

Der sidder en (eller flere) sendediode(r) i fjernbetjeningen. Er
fjernbetjeningen smidt på gulvet tilstrækkeligt mange gange er senderen
måske bukket, eller blot gået løs.

Re: Fjernbetjening med forkert retning
Fejlen ligger med stor sandsynlighed i modtageren.
AGC systemet i modtageren skruer ikke ned for signalet fra remote,
og dermed overstyres og der kommer ikke korrekte data ud af signalet.
NE5%r du holder remote sE5% signalet er svagt ,kan det modtages korrekt.

alex

Re: Fjernbetjening med forkert retning

Intern fejl i modtagedioden?

Re: Fjernbetjening med forkert retning
On 9 Mar., 16:25, "Klaus D. Mikkelsen"

Jah det kunne man godt tE6%nke sig, for idag er det jo en integreret
enhed med feks I2C ud .sE5% mE5%ske kan man prF8%ve at erstatte den enhed.

Alex

Re: Fjernbetjening med forkert retning

Denver?
Højst sandsynligt sådan en 3 benet SFH "ting", med TTL niveau ud.

Re: Fjernbetjening med forkert retning

Jeg takker for jeres svar.
Den er desværre ikke til at skille ad, så jeg må bare leve med den, som
den er.
Kai

Re: Fjernbetjening med forkert retning

Brug ikk evold - tag hellere en større hammer. :')

--
Ha' det rart
Karsten H. (7870)

Heller ikke hvis blomsten kommer i vejen ;-)

Christen

Site Timeline