Fjernbetjening med forkert retning

Hej. Jeg har en Denver DVD med en skæg fjernbetjening. Hvis jeg peger fjbt. mod dvd, så sker der intet, men peger undersiden mod dvd (forenden op i loftet) så virker den fint. Kan jeg mon gøre noget ved det? Kai

Reply to
Fister Løgsovs

=?ISO-8859-15?Q?Fister_L=F8gsovs?= skriver:

Der sidder en (eller flere) sendediode(r) i fjernbetjeningen. Er fjernbetjeningen smidt på gulvet tilstrækkeligt mange gange er senderen måske bukket, eller blot gået løs.

Fejlen ligger med stor sandsynlighed i modtageren. AGC systemet i modtageren skruer ikke ned for signalet fra remote, og dermed overstyres og der kommer ikke korrekte data ud af signalet. N=E5r du holder remote s=E5 signalet er svagt ,kan det modtages korrekt.

alex

Reply to
Alex

Alex skriver:

Intern fejl i modtagedioden?

Jah det kunne man godt t=E6nke sig, for idag er det jo en integreret enhed med feks I2C ud .s=E5 m=E5ske kan man pr=F8ve at erstatte den enhed.

Alex

Reply to
Alex

Alex skriver:

Denver? Højst sandsynligt sådan en 3 benet SFH "ting", med TTL niveau ud.

Står der noget foran DVD'en, der laver lys udstråling? Altså falske signaler. Jeg kan fx ikke selv skifte min, hvis ungernes glaskugle med lyn står tændt foran.

Heller ikke hvis blomsten kommer i vejen ;-)

Christen

Reply to
Christen Fihl

Klaus D. Mikkelsen skrev den 09-03-2009:

Jeg takker for jeres svar. Den er desværre ikke til at skille ad, så jeg må bare leve med den, som den er. Kai

Reply to
Fister Løgsovs

Brug ikk evold - tag hellere en større hammer. :')

--
Ha' det rart
Karsten H. (7870)