Fjernbetjening i vaskemaskinen

Ja, så har konen igen været på spil (SUK)

Denne gang har hun puttet en fjernbetjening til dieselfyret) i
vaskemaskinen. Hun opdagede det dog efter 20 min. SÅ får hun tømt maskinen
og forsøgte at skille den ad, uden held. Hun har forsøgt med en føntørrer at
få den tør, uden held.

Nu har jeg forsøgt at skille den ad, men jeg tør ikke, er bange for at
ødelægge den helt.

Men der sidder jo givetvis sæbe derinde. Hvordan påvirker det elektronik? Og
hvordan bør jeg forholde mig (ift fjernbetjeningen, konen ligger allerede på
is)
Den er ganske dyr, så gode råd er velkomne.

Mvh Tommy

bruus snabela os.dk

Re: Fjernbetjening i vaskemaskinen
Hej Tommy

Det kan også undre en hvad man skal med en fjernbetjening
til et oliefyr, men du skal have den skilt totalt ad og rengjort
delene inde i den under rent vand, så skal den være knastør
før du samler den igen, måske virker den så igen.

Mvh Max

Re: Fjernbetjening i vaskemaskinen

Tjae... det er via fj. bet at man programmerer, hvornår og hvor længe fyret
skal køre. Det kan ikke gøres i bilen. Desuden er det rart at kunne starte
det inndefra, når det pisregner, istedet for amn skal have overtøj på flere
gange...

Tak for svaret

Tommy

Re: Fjernbetjening i vaskemaskinen
Hej Tommy

Ahaaa, jeg havde ikke opfattet at det var til et fyr i bilen, så
forstår jeg bedre ideen.

Mvh Max

Re: Fjernbetjening i vaskemaskinen

Kan iøvrigt lige tilføje at hanevand ikke nødvendigvis er nok, du skal måske
have fat i noget demineraliseret vand!

Brian

Re: Fjernbetjening i vaskemaskinen
"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> wrote in

1) Det vigtigste er at få batteriet ud

2) Kan anbefale at støvsuge fra alle mulige vinkler

Tørring ved moderat temperatur (under 40 grader f.eks.) efter de to første
trin - omkring 3-4 dage.

Mvh. NKJensen

P.S: Hvis det ikke virker, så skal du dyppe i demineraliseret vand og
støvsuge og tørre igen. Stadig med batteriet ude.

Re: Fjernbetjening i vaskemaskinen

Hvilke mærke og model er det ?
de går forholdsvist billigt på ebay.
Man bliver jo afhænig af skidtet. varm bil om vinteren og kold bil om
sommeren.

helt adskilt til atomer og uden batteri kan du rense og vaske den med sprit.
en lille pensel med halvstive hår er god til at få fjernet sæberesterne.

Jacob

Re: Fjernbetjening i vaskemaskinen
Hej Jacob

Måske isopropylalkohol var bedre, en del plasttyper kan ikke
lide denatureringsmidlet i spritten.

Mvh Max

Re: Fjernbetjening i vaskemaskinen

Brug ipa sprit som max skriver. ellers methanol eller hospitals sprit.
sidstnævnte er rigtigt godt. Hvis det er tilgængeligt.

jacob

Site Timeline