Fjernbetjening af bilvarmer/0liefyr

Jeg har lige monteret en Eberspächer Oliefyr på bilen , og vil så gerne have
den lavet fjernbetjent , og så vil jeg lige spørge     ER det lige meget om
jeg bruger fjernbetjenig fra Webasto eller skal det være en Eberspächer ??
Er der andre muligheder ?? evt. en alarm fjernbetjening med flere funktioner
Vil den kunne bruges ??
det ser ud til at der går 3 ledninger til Minikontakturet en Rød  12V og en
Brun - samt en blå , det må være styrestrøm fra fjernbetjeningsenheden, vil
oliefyr starte hvis jeg sætter 12v. til den ??

Mvh.  Kim

Re: Fjernbetjening af bilvarmer/0liefyr
Hej Kim,

Hvis du sætter en transistor imellem kan "alt" bruges.

Enten til 12V eller til stel (husker det ikke lige, men prøv at stelle den
først).

--
Venlig hilsen,
Søren

Jeg forstår ikke helt det med at sætte en transistor imellem ??? Jeg er bare
kleinsmed og ved ikke så meget om elektronik, Men det lyder interessant.
Kan man få en fjernbetjening til sin bil som kan styre centrallås +
oliefyr?? så man var fri for flere fjernbetjeninger.
Mvh.  Kim
Min bil er en årg. 2002 VW Polo 9N

Re: Fjernbetjening af bilvarmer/0liefyr
Jeg har selv en ebberspach i min bil. den gule ledning er tænd sluk
ledningen. ved 12v er den tændt ved 0 slukket. hvis du indsætter en diode på
denne ledning så din styrebox ikke kan se det "falske" signal du indsætter
så kan bu bruge f.eks. din alarm fjernbetjæning.
hvis du spørger en forhandler af ebberspach kan du få det de kalder et
diagram over systemet.

Mvh Jacob

Site Timeline