Fjernbetjening

hej

Der sider et lille infrarødt øje som ligner en lysdiode i min
autoradio, kan man lode ledninger på den og træke dem ca. 10M væg fra
radioen og montere et nyt øje der så  fjernbetjeningen virker der.

Det er fordi min radio sider så jeg ikke kan styre den med fjernbetjeningen
, det er i min båd problemet er.

Re: Fjernbetjening

Nej, der vil givervis være for meget støj. Køb i stedet(eller lod selv)
en ir repeater.

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Fjernbetjening

Hvis øjet er af den type med indbygget filter, forstærker og schmitt
trigger så kan du godt flytte den ud. Brug noget skærmet kabel med 2
inderledere og sæt en lille kondensator på forsynings benene helt oppe
ved øjet.

Håber det lykkes for dig!

Mvh
   Jan

Re: Fjernbetjening

Jeg er ikke helt klar over hvordan sådan en ser ud eller virker.

 hvor køber jeg sådan en den må ikke fylde for meget

jeg skal kunne bruge min ejen fjernbetjening
det er en lille flad en med knap batteri

Re: Fjernbetjening
Hvad snakker vi nu om? Kondensatoren? Prøv at undlade den til at starte på.
Ja, ideen med at flytte modtageren ud er jo netop at du skulle kunne
bruge original betjeningen.
Har den lille modtager (der ser ud som en lysdiode) 2 eller 3 ben?
Hvis 3, så er det meget sandsynligt at det du kan sætte den på en lang
ledning.

Mvh
   Jan

Re: Fjernbetjening

Jeg opgiver det med at flytte ir dimsen for radioen har vippefront så det er
ikke særlig smart med en ledning
der hænger ud fra fronten.

Men hvor køber jeg noget grej der kan flytte det infrarøde
sinal  fra min fjernbetjening ,oppe fra copittet til kahytten mens døren er
lukket
for der nede sider radioen.

Site Timeline