Fjernbetjæning til strøm / lys ?

Hejsa

Jeg står og skal flytte, og ville gerne lave lyset det nye sted, så det
kunne tændes og slukkes (evt. dæmpes) med en fjernbetjening.

Jeg har en B&O fjernbetjening til TV'et, og har set lidt på det udstyr -
også andre mærker (Efterligninger) men synes det er for dyr en løsning, og
det ville også kræve at jeg fortsat havde B&O fjernsyn, da fjernbetjeningen
ellers fremover kun kunne bruges til lys.

Jeg kan huske at Netto for et par år siden havde et sæt - jeg tror det var
stikkontakter og så en fjernbetjening til 3 enheder, og det var noget i den
stil jeg havde tænkt mig - jeg har bare ikke set det nogen steder siden...

Er der nogen der ved hvor man kan få den slags, eller hvordan det evt. kan
laves ?

/Morten

Re: Fjernbetjæning til strøm / lys ?

 - Du kan fra LK få en touch-lysdæmper med mulighed for fjernbetjening til
omkring 500,-  - så vidt jeg husker, denne passer i en standard 50x50 ramme,
og er lige til at montere i stedet for den gamle krone-afbryder.
Spørg din sædvanlige elektriker... - Det bør han ha' / ku skaffe...

 - Og så kan den programmerbare fjernbetjening til surroundanlægget vel
programmeres til at styre lyset... - Det har jeg da gjort derhjemme med min
Harman...

Lars / Viborg

Re: Fjernbetjæning til strøm / lys ?

www.conrad.de har masser af dem - eneste "problem" er at de er til schucko
stik så du få ikke jord med igennem. Det er ikke noget problem til lamper
(der jo kun sjældent er forsynet med jordstik)

Jeg har nogle af de billige fra Aldi - og de er også med schucko stik - Hvis
du spørger i teknik.el får du at vide at de er ulovlige at bruge i danmark,
men de sælges alligevel i danske butikker. Derfor har jeg heller ikke dårlig
samvittighed ved at foreslå selv at købe fra tyskland ....

Re: Fjernbetjæning til strøm / lys ?

Hejsa

Jeg takker for linket - er det sådan at du kunne finde et direkte link til
dem? ... mit tyske er ikke lidt godt nok til at kunne navigere rundt på den
side (som til syneladende ikke har ret mange billeder)

Re: Fjernbetjæning til strøm / lys ?

Der er flest produkter med beskrivelser under www.conrad.de - en del er
oversat til engelsk under www.conrad.com (vælg international) - alle
produkter kan bestilles fra den internationale side bare man har
produktnummeret, og der kan betales med kreditkort - der kan der ikke fra
.de siden.

Jeg har kun lige julekataloget på papir i nærheden. Men de har en del. Se
f.eks på 622014 - det er 3 fjenbetjente kontakter og fjernbetjening til
~185kr. Det minder meget om de billige sæt som aldi/netto havde herjkemme.

Men se også
616100
612685
613002
620300
623004

De har meget mere - der er vist ingen lysdæmpere imellem ovenstående. Men de
har dem :-)

Re: Fjernbetjæning til strøm / lys ?

Silvan i Helsingør har dem... Så mon ikke også de andre afdelinger har nogen
liggende hvis du ikke kommer i Helsingør...

Mvh
Morten

Re: Fjernbetjæning til strøm / lys ?
Hej Morten

Jem og Fix kig efter ideline skulle også kunne fås ved Harald Nyborg

MVH HKH

fjernbetjeningen
den

Re: Fjernbetjæning til strøm / lys ?

Så dem i Bauhaus for et par måneder siden.

Ud fra de mange svar tror jeg bare du skal gå på indkøb rundt omkring, og se
hvor du finder det du bedst kan lide :)

Site Timeline