firkant generator

hvordan er det nemmest at lave en firkant generator hvis jeg vil bruge
en microcontroller til det, område 0Hz til 1KHz eller over med en
nøjaktighed på +- 1% ??? PWM??

på forhånd tak

Re: firkant generator
"@ skreiv:

Først får du slå av på krava. Du får den ikkje til å fungera ned mot 0
Hz ;-)

Re: firkant generator
hehe nej det er rigtigt

0.5Hz

Re: firkant generator
"@ skreiv:

Bra, men slutt med den forbannede toppostingen ;-)

Du må først tenke over hvordan du skal gi kontrolleren beskjed om
hvilken frekvens den skal produsere, og hvilken presisjon du forlanger.
Dernest hvilken spenning du skal ha på utgangen. Og så det evige
dilemaet (for meg): Boks og spenningstilførsel.

Når disse spesifikasjonene er klarlagde, er det på tid å programmere, og
jeg skal love deg at det er et enkelt program, - men jeg nekter å tenke
på andre kontrollerer en AVR ;-) ;-)

HM

Re: firkant generator

 men jeg nekter å tenke

Det er jo heldigvis dit eget problem :)

Kasper

Re: firkant generator
Kasper skreiv:

Det er intet problem for meg.

Re: firkant generator

Men det var egentligt en ret uinteressant info for os andre.. Måske du
ville lade det være et problem for andre?

/Hauge

Re: firkant generator
Hauge skreiv:

Dersom andre ønsker det som et problem for seg, så versågod for meg.

OFF TOPIC: Re: firkant generator

Jeg forklarede ham det så sent som igår, men han vil ikke lytte :-)

/Jan Rasmussen

Re: firkant generator

Mange uC'er har timere der kan kobles til et udgangsben og lave en firkant
direkte. Så undgår man at lave det med interrupts, som giver jitter. Dog kan
man godt lave interrupts uden jitter ved at kompensere for den variable
latency-tid, men det andet er mere elegant.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: firkant generator

http://www.analog.com/static/imported-files/data_sheets/AD9833.pdf

og så vælge enten en uC eller parrellelporten på pc eller... til at styre
den

Kasper

Re: firkant generator

Kunne måske være det var overkill, sad i min egen verden og tænkte det var
en funktions generator du ville lave....

Kender jo ikke dit formål..

Kasper

Re: firkant generator
Hey Kasper,

har du erfaring med ovenstående? Jeg mangler netop en funktionsgenerator
og det ser da ud til at denne kan bruges til formålet.

Mvh Jonas

Re: firkant generator

Hej,

Ikke meget, fik det aldrig bygget, den er i et møj lille hus :(

fik samples af den og BUF634 http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/buf634.pdf
som udgangs forstærker...
og så en eller anden spændings forstærker imellem.

ideen var jeg kunne sweepe enten hurtift og se et frq. resonse på scopet,
eller tage 1 frq. og måle spændingen med scopet og så næste punkt...

Kasper

Site Timeline