Finnes der fornuftig bruk av denne?

SW power

5V
250A

Har ikke hatt hjerte til å kaste den.

HM

Re: Finnes der fornuftig bruk av denne?
Ja. En kraftig DPSS laser!

Den ville være meget brugbar til et stort laser projekt.

Re: Finnes der fornuftig bruk av denne?
Hej,

Kan du ikke ikke modificere den til en højere spænding som du bedre kan
bruge?. Ellers sidder der måske nogle stumper i den du kan bruge i anden
sammenhæng.

Det der umiddelbart falder mig ind er at du har strømforsyningen til at
bygge din egen CPU/computer med diskredte TTL-kredse. Der er nogle rundt om
i verden der har den hobby ;-)

/Lars

Re: Finnes der fornuftig bruk av denne?

Det lyder som noget fra en gammel datamat. Jeg forestiller mig en gammel
maskine fra Norsk Data (Nor-xxx) Der sad sådan een i hvert skab til at
forsyne den.

Jeg tror faktisk at den har fremtiden bag sig :-)))

Bo //

Re: Finnes der fornuftig bruk av denne?

Den kunne bruges som strømforsyning til en brødrister, der også kunne
anvendes i badekarret.

Måske den kunne bruges til kontakt/punktsvejsning.

Ligeledes kan jeg forestille mig nogle ret kraftige elektromagneter kunne
forsynes derfra.

Mvh.

Re: Finnes der fornuftig bruk av denne?
Hej Uffe,

Vådt ristet brød ? *Ummmmm*

Helt sikkert, og med en kulstang fra en udbrændt kul/zink-celle også til
en seriøs lysbuesvejser.

Hvis man føler sig i det "kreative" hjørne, elektroformning
(=elektrogalvanisering på steroider).

Eller "baglæns" til svigermors stol ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Måske til at helgalvanisere en bil/båd.

Hvis ikke ned stod i Nrge, ville jeg da gerne afhente den.

Mvh.

Re: Finnes der fornuftig bruk av denne?
Hej Uffe,

Dur det ikke kun til 2CV'er ?

Åhhh, mon ikke Harald kan smide den i en konvolut ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Hej Søren

Tja. Hvor stor er din balje?

Hmm. hvor meget mon portoen ville udgøre?

Hvor meget vejer den forresten Harald?

Mvh.

Re: Finnes der fornuftig bruk av denne?

<http://www.ElektronikTeknolog.dk/cgi-bin/LM317/
Vekta mi stopper ved 7Kg, eg antar rundt 10 Kg.

HM

Re: Finnes der fornuftig bruk av denne?

Så er anvendelses formålet da indlysende: Som vægtlod!

Jeg antager at den er switchmode opbygget?

Mvh.

Site Timeline