Finlux 5125 Fejlen

Hejsa,

Hmm, mit andet brev forsvandt..
Nå men jeg prøver igen.

Ang. den fejl på det Finlux 5125 TV som DKHAWK skriver om, det er mig
der er igang med at lave det. Status er: Ingen Standby lys, TV laver
Degauss. Det er 300 over den store lyt i strømforsyningen, men kun 20
vdc på FET'. Det virker ikke som om TDA3605 svinger, men jeg er i
tvivl om den skal gøre det hvis FET er død. Desuden var en modstand
RU15 helt brændt af, farvekoden væk. Jeg fandt en finsk hjemmeside
hvor der stod noget 15 ohm... Men finsk er nu ikke lige min helt
stærke side.. Der er ingen spændinger på sekundær siden af trafoen, på
primær ligger de på 2 af benene lidt, men langt fra nok.

Jeg ser frem mod og takker på forhånd for alle svar.

Per.

Re: Finlux 5125 Fejlen
Hej!

Som sidder hvor? Og hvad laver den?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner ;-)"

Re: Finlux 5125 Fejlen

Hej Per !
Jag blir lite fundersam när du skriver TDA3605, menar du inte TDA4605 eller
sitter du med ett unikt 5100 chassi.
Der är riktigt att RU15 är 15 Ohm och matar till en transistor TU8 BC337 som
ger +8 Volten till ICb4 TDA8362.
Gjorde ett klipp ur schemat och detta kan du se på:

http://w1.455.telia.com/~u45521195/Dokument/Finlux5100.htm

Jag har varit ute för att RU15 går sönder ibland och en gång har det varit
TDA8362 som varit orsaken, +8 Volten matar nämligen in på Pin 10 och 36 (Pin
36 är Volt/Start) på denna IC.
Du skall också mäta så att komponenterna från switchtrafon Pin 6 är OK fram
till TU8, och förståss måste du mäta TU8.
Om du hämtar databladet på TDA8362 och läser detta så får du en trolig
anledning till varför Tv:n inte startar.
leifline

Re: Finlux 5125 Fejlen

Hejsa Leif,

Du har helt ret, det er mig der har skrevet forkert, den skal hedde
TDA4605. Ellers mange tak for dit svar, det har givet mig nogen
ide'er. Du hører nærmere når jeg kommer videre med det.

    Per.

Site Timeline