Finlux 5125 Er der nogen der har et diagram de kan maile

Ville bare høre om der var nogen der var i besiddelse af et diagram til
finlux 5125 som de kunne poste her ?????

Re: Finlux 5125 Er der nogen der har et diagram de kan maile

Hvad er der galt ?

Diagrammer er oftest ligegyldige, det er tit samme fejl der opstår på
fjernsyn....

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Finlux 5125 Er der nogen der har et diagram de kan maile
Hej!

Een til, som har set lyset! :)

Jeg bruger nok diagram til ca. 2% af alle reparationer...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner ;-)"

Re: Finlux 5125 Er der nogen der har et diagram de kan maile
Hej!

Dødt hvordan? Er sikringen sprunget? Er linjetransistoren kortsluttet?

Iøvrigt behøver du slet ikke diagram på dette stadie :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner ;-)"

Re: Finlux 5125 Er der nogen der har et diagram de kan maile
Enten er det mit grafik kort eller mit tv, der har sendt fejlspænding i
gennem scartstikket ogs¨mangler jeg et diagram til at fejlfinde efter

Re: Finlux 5125 Er der nogen der har et diagram de kan maile
Hej!

Nej, du mangler at fortælle hvad problemet består i :)

Giv nogle hints fra dig foreløbigt, så vi har en chance for at hjælpe.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner ;-)"

Re: Finlux 5125 Er der nogen der har et diagram de kan maile

110 volt på indgangen af tv slår meget ihjæl.

Men fortæl lidt mere om, hvad tv'et gør og ikke gør, så skal du se hints
komme flyvende.

Degauss'er den når du tænder?

Sitrer den i strømforsyningen?

Er der lys i lysdioden på fronten?

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Finlux 5125 Er der nogen der har et diagram de kan maile
  Hej Klaus,
Der er mig er er igang med at fixe dette famøse Finlux TV, status er
som følger:

Ja TV'et Degauss' når det tændes, med det er også alt. Der er ikke lys
i Standby lampen. Der er de 300 vdc over den store lyt i
strømforsyningen, derudover ar der ca 20vdc på den FET sidder. Det ser
ikke ud til at TDA3605 svinger, med jeg ved ikke om den vil køre hvis
FET' er død. Vi er lidt på den, det har vist sig at en modstand RU15
var helt brændt af, vi tror den har været på 15 ohm, ikke sikker :-(.
Den oplysning stammer fra en finsk hjemmeside.. Og finsk og mig..
nope..

På forhånd tak til alle der kan svare.

             Per.

Site Timeline