Findes det: langsom 12v motor? - Page 2

Re: Findes det: langsom 12v motor?

hvis du kan leve med 220V sE5% spejlkuglemotorer, f.eks:

http://www.disconetto.dk/shop/motor-for-spejlkugler-144c1.html

-Lasse

Re: Findes det: langsom 12v motor?

Tak for alle de gode råd og ideer!
Der er jo mange spændende måder at løse opgaven.
Den nemme er selvfølgelig blot at købe en spejlkuglemotor.
Det kan godt være at det bliver løsningen.

Igen tak! :-)

Mvh Stig

Re: Findes det: langsom 12v motor?

Har fulgt idt med... men undrer mig lidt.. tror fiskene vil blive
underlige, hvis lyset kommer nedefra.... (fra bunden og op).. er de jo
ikke vant til i naturen.. Ku forstE5% systemet hvis det kom ovenfra -
for at illudere skygge/blE6%st i trE6%er osv, eller skrE5%t lys ovenfra
osv...
Har jeg misforstE5%et noget ?
Havde engang lavet noget med at lyset fadede op om morgenen og ned om
aftenen... men har det ikke mere..ejheller akvarier.. Konefaktoren
havde for stor indflydelse... (syndt)

mvh Willy

Re: Findes det: langsom 12v motor?

Sådan en 'sunriser' har jeg også lavet til min boa. Varanen finder sig i
det, men er måske lidt misundelig, haha. ;-)

Ja, det med lysretningen i akvarier kan give en lidt sjov effekt. Fiskene
har en tendens til at ville have lyset mod ryggen, så de vil tit svømme på
siden hvis lyset kommer fra siden, og måske endda mere eller mindre på
hovedet hvis lyset kommer nedefra.

Hvad med bare at ta' en lille DC-motor og lade den trække skiven med en lang
elastik? Bare elastikken direkte om motorens aksel, og om den store skive,
det giver en stor udveksling.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark