Finætskrystal

Jeg har indkøbt nogle sager så jeg kan kan prøve selv at fremstille print
efter Max´s guide.. men det her finætskrystal, hvordan er blandingsforhold
til det? og hvorlænge skal jeg regne med at printet skal ligge i vandet?

Andre gode råd modtages også gerne

//Brian

Re: Finætskrystal
Hej Brian

Læs om brugen her

http://www.lautronic-online.dk/product.asp?product28%7

Du skal regne med ca. 200 g krystal til 1 liter vand.

Og husk at skal du opbevare den færdigblandede væske
så skal det være i en beholder der IKKE er helt tæt.

Re: Finætskrystal

Og kasseret væske ligeså, indtil du afleverer den på
genbrugspladsen til sikker destruktion.

/Bo.

Re: Finætskrystal
Hej Bo

Og du skal også huske at skrive på beholderen
nøjagtig hvad den indeholder.

Re: Finætskrystal

Hej Max

Ja, det finder man ud af ved at læse
kemikaliebrugsanvisningen
eller sikkerhedsdatabladet
der følger med produktet,
eller kan hentes på producentens
(eller forhandlerens) hjemmeside.

Cypax er nede nu, så jeg kan ikke lige
komme med affaldskoden.
Det tekniske navn er: Dinatriumperoxidsulfat (Na2S2O8),
fra Lautronics sikkerhedsdatablad. De angiver ikke affaldskode,
der er jo også kobber i affaldet.

Husk at finætsekrystal ikke falder ind under
ATEX-direktivet, det er ikke brandfarligt.

/Bo.

--
er glad for den centrale kemikaliebortskaffelsesordning
der findes på min arbejdsplads.

Re: Finætskrystal
Hej Bo

Ok, men ved du hvad det er for en gas der
skabes under opbevaringen ?