Filter implementation i matlab xpc

Hvordan implementerer matlab filtrer i xpc? Hvis jeg har H(s) 3D%
1/(s+1), laver den sE5% en zero order hold og derefter en
differensligning, eller har den en anden metode.
Hvis der er nogen der har et link til det dokument hvor det stE5%r, sE5%
bliver jeg meget glad?

mvh
  Jeppe

Re: Filter implementation i matlab xpc

-det er jo nok mindst lige så meget matematik, som det er elektronik.
Vidste du, at der e ren newsgruppe, der hedder
comp.soft-sys.matlab

Hvis ikke noge svarer, kan du prøve den :-)

Bo //
-nej jeg kan ikke selv svare

Re: Filter implementation i matlab xpc

Erstatter den ikke "bare" s med omega i - også regner den en komplex
værdi ud for hvert af elementerne i din vektor. Du kan så vælge at få
absolut værdien og vinklen for hvert element. Det er godt nok nogle år
siden, og teorien er lidt rusten, men der er vist ingen magi i det.

Jørn

Re: Filter implementation i matlab xpc
Hej Jeppe
Jeg har ikke prøvet at sætte et xpc target op, men har arbejdet en del med
Matlab. Den ligning du angiver er kontinuert, hvorimod xpc nødvendigvis må
køre i diskret tid. Om xpc target er i stand til at tilnærme det kontinuerte
(ved at sample meget hurtigt) er jeg ikke klar over, men for at være sikker
ville jeg angive en differens ligning, der passer overens med den
samplingsfrekvens xpc target er sat til. Du kan bruge kommanderne c2d eller
c2dm til at oversætte fra kontinuert tid til diskret tid.

se evt. http://www.mathworks.com/products/xpctarget/ der må stå noget
fornuftigt

mvh
Simon Børresen

Hej
Hvordan implementerer matlab filtrer i xpc? Hvis jeg har H(s) =
1/(s+1), laver den så en zero order hold og derefter en
differensligning, eller har den en anden metode.
Hvis der er nogen der har et link til det dokument hvor det står, så
bliver jeg meget glad?

mvh
  Jeppe

Re: Filter implementation i matlab xpc
Hej
Jeg har tydeligvis ikke formuleret mig klart nok. Jeg har allerede xPC
oppe at kF8%re med en simulink model. Den tager fint kontinuerte
funktioner, den skal bare have samplingstiden at vide. Det er bare det
at der er mange forskellige mE5%der at implementere filtre pE5%.

mvh
  Jeppe

Re: Filter implementation i matlab xpc
Hej
Fungerer det ikke på den måde at xPC sampler systemet med en fast frekvens?
I så fald svarer det jo til at der foretages et zero order hold (ZOH) på de
kontinuerte tilstande i systemet, der måles på. Og når der nu er foretaget
ZOH på tilstandende er det jo blevet til diskret tids målinger, hvorfor det
ikke giver mening at filtrere med et kontinuert tids filter. At det så godt
kan lade sig gøre hvis samplingsfrekvensen er høj nok i forhold til
systemets egenfrekvens er en anden sag,

mvh
Simon Børresen

Hej
Jeg har tydeligvis ikke formuleret mig klart nok. Jeg har allerede xPC
oppe at køre med en simulink model. Den tager fint kontinuerte
funktioner, den skal bare have samplingstiden at vide. Det er bare det
at der er mange forskellige måder at implementere filtre på.

mvh
  Jeppe

kontinuerte
sikker