Fik et oscilloskop....en historie.

Hej Alle.
Small-talkede med en kollega og vi kom ind på oscilloskop...
Jamm han havde da vist et på loftet jeg måtte få !!!

Han tog det med, og efter en udvendig rengøring og montering
af en ny forsyningsledning, så skulle det forsøges.

Minsandten om det ikke virker, 2 indgange og det hele
og vi snakker godt Engelsk kram hvor knapperne
minder om en tændingskontakt til
en Spitfire, man er ikke et sekund i tvivl om at der er skiftet.
(KLONK, KLONK)
Medfølgende 3 sæt prober.

Googlede lidt og fandt det på teknisk museum ;-)
http://www.radiomuseum.org/r/telequip_oscilloscope_d65d_6.html

Men til mit brug er det helt fint, og ikke mindst til prisen.
Hvor heldig har jeg lov at være, nu mangler jeg bare noget at 'skope' ;-)
-Bo Andersen-

Re: Fik et oscilloskop....en historie.

Altså... føler mig lidt stødt, at du omtaler mit ene måleinstrument, som
både forhistorisk og allerede museumsgenstand ;-) Har tjent mig trofast
i ~40 år uden rep. (men burde nok kalibreres). Prima kram, og bedre end
mange af de nye plastickasser - så pas nu godt på det.

Venlig hilsen
Finn

--
Nogen drukner sig bestandigt i problemer, andre tager sig
en uddannelse, så de kan svømme imellem dem (Mark Twain 1835-1910)

Re: Fik et oscilloskop....en historie.
On Tue, 8 Jul 2008 23:05:08 +0200, "Bo Andersen"

Tillykke.
Jeg har selv fået et D67A fra ~1978 til samme pris, incl.
servicemanual.
--
OV1A Jens

 Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!

Re: Fik et oscilloskop....en historie.
Hej og tillykke,

et godt scop, det var den model vi lavede fejlfinding på til svendeprøven i
1977.

Sjovt at se det igen!

Venlig hilsen Jens

Re: Fik et oscilloskop....en historie.

Har et magen til og brugt det i 30 år - og nu er junior 20 ÅR  igang med
det - man behøver jo ikke mere til vores alm. brug.

Så pas på det - det er bedre end de nye kinesere i plast.

Til LYKKE

PEJA

Re: Fik et oscilloskop....en historie.

Hah, har sådan et billigt Meguro scop, sad netop forleden og loddede det
efter en del steder, fordi det gik ud og lavede andre unoder periodisk. Mit
gamle Avance er desværre gået i stykker, det er ellers en del mere gedigent,
burde egentlig ha' det rep'et.

Tillykke herfra også, herligt med de gamle 'kram-ting' der holder!  :-)

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Site Timeline