Fet transistor som afbryder

Hej.
Er det muligt at bruge en fet som afbryder??
Hvis ja, så skulle den kunne tænde og slukke for 12v 30 amp, og hvordan
gøres det.
Mvh Lars

Re: Fet transistor som afbryder

Så længe det er DC, ja.
hvordan det gøres, afhænger lidt af,
hvad der skal styre funktionen.
Ellers:
som en anden transistor. Blot ti forskel, -
Den almindelige tr. strømstyres,
og Fet en spændingsstyres, men måske en eller anden
har et evt. diagram liggende. Eller link.

Erling

Re: Fet transistor som afbryder

Hej Erling.
Det er til DC. den skal bruges til at sætte spænding på en børsteløs motor
i mit fjernstyrede fly. Så når jeg tænder for modtageren skal der også
tændes for motoren.
Mvh Lars

Re: Fet transistor som afbryder

Hej Lars.
/
Lige et lille råd.
/
Når du svarer, så lav lige en blank linie eller to mellem dig og mig.
/
Det er så ti gange nemmere at se, hvem der har skrevet hvad : _     _   /

Jeg ville mene, du bare kan sætte Gaten direkte på modtageren,
og så kører det.
Transistoren er jo spændingsstyret.
Jeg har ikke prøvet. Prøv. Det lærer man af.

Erling

Re: Fet transistor som afbryder

Hovsa, - - den illustration gik vist i stykker.

Erling

Re: Fet transistor som afbryder

jeg har fundet et indlæg i denne gruppe fra den 20-5/06  08:28 som omhandler
mit problem
Mvh Lars

Re: Fet transistor som afbryder

Fint nok.
God arbejdslyst, og held med det.
 Erling

Re: Fet transistor som afbryder

Mange tak.
 Og så 73 oz4cq Lars

Re: Fet transistor som afbryder

motor

Det er nesten riktig, men MOS fets tåler ofte ikke så høye spenninger på
gaten. Om du skulle få transienter fra noe så pleier jeg og sette en 10
kOhms motstand i serie, og en 10 volt zener til source.

Arne O