FET Switch

Jeg skal have lavet en FET Switch.
Mit skifte signal er 5V (HI) 0V (LO) er der nogen der har en anbefaling af
en P-kanals FET til en sådan opgave?
Jeg forventer at trække maks 400 mA når Switchen er åben.

J;-)

FET Switch (opdateret)
 Hej

 Jeg skal have lavet en FET Switch.
 Mit skifte signal (på gate) er 5V (HI) 0V (LO) er der nogen der har en
anbefaling af
 en P-kanals FET til en sådan opgave?
 Jeg forventer at trække maks 400mA@5V (source-drain) når Switchen er åben.

 J;-)

Re: FET Switch (opdateret)
Hejsa

åben.

Har googlet lidt på det, og det var nu alligevel ikke lige så nemt som jeg
troede.
Prøv at tage et kig her og se om ikke der er en brugbar størrelse.

http://steiniche.dk/projekter/Komponenter/TransistorDB2.htm

Mvh
Martin

Re: FET Switch (opdateret)
Hej

Hvis jeg var dig ville jeg bruge en NPN transistor til at drive P-channel
FET'en med. Jeg bruger det ofte, og virker udemærket. Bare sørg for at
anvende en FET der kan klare den strøm du vil trække igennem den.
Det kræver kun de to transistorer og tre modstande.

Mvh
Wind

åben.

Re: FET Switch (opdateret)