ferritstang ?

Jeg er ved at bygge et elektronisk delefilter og medens jeg sad og rodede i
skufferne fandt jeg en 5 cm. lang ferritstang - Det er jo fristende at bruge
den til et eller andet, så jeg overvejer om det er en fidus, at sno
netledningen omkring et par gange for at kvæle noget af den støj der kommer
ind den vej.
Lyder det som en god ide, eller risikerer jeg uventede bivirkninger ?

Med venlig hilsen
Ole

Re: ferritstang ?
Hej Ole

Du får ingen bivirkninger, og det hjælper faktisk hvis du har HF indstråling
via dit netkabel.

Mvh Max

Re: ferritstang ?

indstråling

Hej Max

Tak for det hurtige svar, nu har jeg da noget at bruge stangen til.
Den har ligget siden mit første spæde forsøg med en krystal-radio og det er
et par år siden.

hilsen
Ole

Site Timeline