Fejlsøgning på trafo - Page 3

Re: Fejlsøgning på trafo
Hej Uffe

Sådanne produkter forefindes også i rigelige mængder
i min kælder :)

Re: Fejlsøgning på trafo

Atter en gang må jeg konstatere "Don't drink and surf"
Og det er ikke korn, men druer :-)

Bo //

Re: Fejlsøgning på trafo

Jeg skal sørge for at der bliver fejet. Mangler du ringkernetransformere?

Bo //

Re: Fejlsøgning på trafo
Hej Bo

Uha, nu sætter du mig i et svært dilemma, men jeg
har faktisk lige ryddet op i mit transformerskab så
det er overskueligt hvad der er i det, og putter jeg
mere i det igen, ja så bliver det uoverskueligt igen.
Så selv om det klør, ja så tror jeg at jeg siger mange
tak for tilbudet, men siger høfligst nej.

Ps: Jeg har engang set en hjemmeside fra en lære-
anstalt i USA et sted, der kunne man søge i et lager
efter elektronikting de havde, og dem man kunne
bruge, ja dem kunne man få imod at betale porto.
Folk kunne så donere ting de havde for meget på
lager til dette sted så lageret faktisk blev temlig
omfattende og støt voksede. Men der skal jo en
ildsjæl til at styre den slags, og jeg magter det
ikke mere, men ideen syntes jeg er genial.

Max

Re: Fejlsøgning på trafo
Hej Uffe

Er det kun mig der ser Bo's indlæg to gange ?

Max

Re: Fejlsøgning på trafo

Nej, jeg gør osse. Jeg har sikkert klikket to gange...

Bo //

Re: Fejlsøgning på trafo
Hej Bo

Fint, det var nemlig det dobbelte indlæg der affødte
min kommentar :)

Max

Re: Fejlsøgning på trafo

Bos intelligens var nu bedst sidst i 70' lol

//erik

Re: Fejlsøgning på trafo

så burde du ha fået mail fra mig Bo.

Re: Fejlsøgning på trafo

Oohh..Kayy, du sender den til bo"abehale"Bjerre-technology.dk

Bo //

Re: Fejlsøgning på trafo
On Thu, 3 Feb 2011 03:47:28 -0800 (PST), Steen Garbers Enevoldsen

Der sidder 6 sikringer, en til hver lampested ?

Ud med dem alle, og sæt en i ad gangen, altså benyt kun en sikring for
at finde ud af om der er fejl på en elle flere udtag fra trafoen.

Du kan også pille sikringerne ud og ohme hvert eneste udtag, de skulle
gerne være enes.

/Hans

Re: Fejlsøgning på trafo

Der er kun eet udtag, men 6 sikringer på samme udtag.

Jeg ville have foreslået, at tage alle lamper fra, og sætte een i ad
gangen, indtil problemet opstår.

Bo //

Re: Fejlsøgning på trafo

Der er 6 udtag, en for hver sikring.

Fint nok, men ved at kun tage sikringerne ud (som jo er beregnet til
dette) undgår man at skrue i selve installationen.

/Hans

Re: Fejlsøgning på trafo

Der er eet udtag / een udgang fra transformerens sekundær, der er
forbundet til de 6 sikringer. så vi udtrykker os nok ikke ens

OK: min tankegang var så primitiv at tage pærerne ud af lamperne. Så
undgår man at skulle skrue låget af transformerkassen, for at komme til
sikringerne :-)
Håber vi efterhånden har kastet så meget lys over problemet, så Steen
kan finde fejlen.

God weekend,
Bo //

Re: Fejlsøgning på trafo

Hej alle,

Lige en update - og et tak for alle forslagene!

Jeg snakkede med Noratel for at hF8%re om de kunne foreslE5% hvad jeg
skulle gF8%re - nu da min elektriker er konkurs og jeg dermed ikke har
faktura eller anden dokumentation for kF8%bet. De sagde at jeg kunne
kommer forbi og sE5% kunne vi sammen mE5%le pE5% den. Som sagt sE5% gjort, =
og
vi kunne sammen observere de samme mE5%linger, og konklusionen er at der
er en eller anden lF8%s forbindelse indeni (men indkapslet i plast, sE5%
kan ikke komme det nE6%rmere). Uden videre fik jeg en bytter. God stil,
sE5% hermed min varmeste anbefaling af Noratel ;-)

-Steen

Site Timeline