Fejlfinding på pc strømforsyning.

Hejsa

Er der ikke lige en venlig sjæl der lige forklarer hvordan man
dødsdømmer en mosfet med et DMM. Jeg har en

http://www.st.com/stonline/books/pdf/docs/6446.pdf

der er tæt på kortsluttet mellem alle ben. Jeg håber at blive fri for
at udlodde den.

Og nej, en ny forsyning er ikke en mulighed, en kinesisk specialitet og
kæresten er træt af at have en klods stående bag ved kabinettet;-)

Christian Treldal

Re: Fejlfinding på pc strømforsyning.
Hvis du kortslutter G og S må der kun være gennemgang mellem D og S den vej
hvor dioden leder, og absolut ikke den anden vej ( vend tilledningerne til
dit DMM)

/carsten

Re: Fejlfinding på pc strømforsyning.

Takker, så mangler jeg bare en erstatning, og at finde ud af hvorfor den
himlede.

Christian Treldal

Re: Fejlfinding på pc strømforsyning.

Tjeck for kortsluttede lytter

Kører din blæser i den ?

Re: Fejlfinding på pc strømforsyning.
Den Wed, 06 Oct 2004 17:31:07 +0200. skrev Fidolinux.dk:

<snip>

På primær eller sekundærsiden? Den har nakket sikring, ensretter og
mosfet. Muligvis mere når jeg kommer ned under det vinkeljern de har
brugt som køleplade. (og rundhåndet har loddet fast til printet)

Det gjorde den indtil den steg af. Man skulle måske prøve at stikke den
en løs 12v. Jeg tror du er på sporet af noget, den himlede da det var
varmt og fugtigt.

Christian Treldal

Re: Fejlfinding på pc strømforsyning.

MOSFET'en har kortsluttet, så ryger ovennævnte.
Varme kan være et issue, men også overbelastning på en sekundær vikling
(gå dioder og lytter efter på sekundærsiden) kan få varmen til at stige
og MOSFET'en til at himle.