Fejl på Pioneer Plasma - Page 2

Re: Fejl på Pioneer Plasma

Stel får netop først fat i DIN stikket - stel er kappen - ben 2 er
signal ground ;)

--
Jan_stevns

Re: Fejl på Pioneer Plasma

Bare ikke hvis hunnens yderramme er af plastic.  :-/  Stelfjederen til
kappen og ben 2 sidder godt nok over for hinanden, men hvis stikket sættes
lidt skævt i får ben 1 eller 3 først fat. Det hjælper dog at stelfjederen er
lidt fremskudt. Med metalramme på hunnen skal man gøre sig umage for at få 1
eller 3 (eller 4 eller 5) til at røre først.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Fejl på Pioneer Plasma

Har du ingen jort til dit tv ?

Fjern _alle_ ledninger fra tvet og sæt kun strømledningen til. Duer det
stadigvæk ikke = værksted.

Re: Fejl på Pioneer Plasma
Jeg har ikke til/afkoblet noget stik.  Jeg berF8%rte et HDMI stik som
kun var tilsluttet skE6%rmen, den anden ende lE5% pE5% gulvet som jeg blot
ville flytte ind til siden.
Jeg berF8%rte ikke noget andet elektronik eller metal.
SE5% jeg kan ikke se jeg har lavet noget forkert.
Det gav et lille stF8%d. men skE6%rmen kF8%rte forsat flere timer uden fejl.=

SE5% fejlen burde vel ikke vE6%re sE5% stor.
Jeg gE6%tter pE5% HDMI indgangen er stE5%et af og skE6%rmen checker for fejl=

ved opstart ?

De var sE5% fF8%rst ved genstart fejlen var der.
De 2 HDMI stik er pE5% denne model under bagdelen af skE6%rmen og stikket
skal lodret op, hvilket krE6%ver man skal ned og kravle med en lygte for
at sE6%tte i HDMI stik i. Derfor har jeg altid et stik i skE6%rmen.

Det vil jeg lige prF8%ve

Mvh. Ole Vedel

Re: Fejl på Pioneer Plasma

JO du har... apparatet skulle have været HELT slukket inden du rørte ved
noget stik... - alternativt - flyttet kablet uden at røre ved stikket...

typisk statisk-elektricitet-fejl...

hvordan kan du overhovedet komme med bare det ringeste bud på det?

Rasmus
Re: Fejl på Pioneer Plasma
Hej,

Jeg har ALDRIG dræbt noget elektronik med statisk elektricitet,
og jeg har pillet ved *meget* elektronik - også på måder der råber efter
statisk død :-)

Dermed ikke sagt at man kan skade chips osv ved det - men det er altså meget
meget sjældent.

Det er normalt at man får stød ved at røre ved TV/computer ol - ca 110V pga
støjkobling i strømforsyning.

Prøv at røre stel på HDMI stikket igen, får du stød?
Ellers tag lige dine sokker af så du har god jordforbindelse ;-) + få lige
en til at se efter dig..du skal jo ikke ristes ved overgang!

Og var det et ben du rørte eller Stel?

Den fejl du nævner er nok nærmere fordi at PSU(strømforsyningen) eller noget
er stået af pga udtørrende kondensatorer,
det ses nemlig meget ofte når man slukker TVet på stikkontakten...
(Fordi at folk lade det stå på Standby om natten, så den er varm hele
tiden - og dårlig design udtørrere lytter)

Prøv evt at lade TV stå tændt i lang tid så PSU mm bliver varm igen, og se
om det så vil tænde efter en hurtig tænd/sluk.

Mon du kan finde en service manual så du kan se hvad fejlkoden betyder?

--
Med Venlig Hilsen
Johannes

Re: Fejl på Pioneer Plasma

På et under 2 år gammelt tv ?

Re: Fejl på Pioneer Plasma

Jeg skiftede lige lytter på en Aldi DVD/VHS på ca. halvandet år, for nylig.
Ripple på 3.3V var blevet så stor at video-DSP'en crashede. Men OK, den PSU
var seriøst underdimensioneret, selv ledningerne var for tynde, ledningen
til 3.3V blev varm!

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Fejl på Pioneer Plasma

Nej nu sker der ikke noget.

Det var kun den yder del 3D% stel.

SkE6%rmen har stE5%et pE5% standby altid nE5%r det ikke har kF8%rt.
SkE6%rmen har haft nogle fE5% fejl start !!. NE5%r jeg tE6%ndte pE5%
fjernbetjeningen startede skE6%rmen men slukkede efter et par sekunder,
og efter en genstart kF8%rte det sE5%.

Det kan jeg ikke. NE5%r jeg tE6%nder klikker et relE6% et par gange
hvorefter den blE5% led begynder at blinke.

ME5%ske, jeg har set pE5% nettet men kun kommet frem til hvad der ogsE5%
stE5%r i brugervejledningen.                     " Beskyttelses kredslF8%b
er aktiveret"

Mvh. Ole Vedel

Re: Fejl på Pioneer Plasma

Det skal du kun være glad for, jeg har set mange appareter der er stået af
ved statiske elektricitet.

Den typiske måde er der hvor husmoderen tører TVskærmen af med en klud imens
TVet er tændt.
*smæk* siger det, og så er apparatet minus-alt.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Fejl på Pioneer Plasma
Hej!

Den må du længere ud på landet med, Uffe :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Fejl på Pioneer Plasma

Må desværre melde mig i koret !

Mit Brum og overlyd, blev tørret af hver anden dag, uden ballade - det
er nemmest med billede på, så man kan se skidtet ;)

Det kan da være man er lidt i stødet, når man skal ud i køkkenet, og
griber om vandhanen....  ;)

--
Jan_stevns

Re: Fejl på Pioneer Plasma
Hej!

Og jeg har kørt for radio-tv reparationsfirma i ca. 3 år og der har aldrig været
kunder som har fortalt en lignende historie. Og jeg har faktisk spurgt til hver
eneste fejl for at kunne videregive symptomerne til værkstedet.

(Det var inden jeg skiftede side og blev deltids-tekniker selvsamme sted
istedet. Det er væsentligt bedre for ryggen skulle jeg hilse og sige :))

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Fejl på Pioneer Plasma

Jeg husker ikke længere hvilke modeller der flest problemer med, men jeg
mener at der var bla. nogle Salora-modeller, hvor højtalergitteret var af
metal, og der ikke var ført en ledning til en aflednisngsmodstand frem.
Siden blev der eftermonteret 1Mohm modstande, fra højttalergitrene til stel.

Fakta var at rigtigt mange TVapparater stod af ude hos kunderne, i
forbindelse med aftøring af støv.

Mvh. Uffe Ravn
Nu med 2 årtier på samme værksted.

Site Timeline