Fejl på Pioneer Plasma

Jeg berF8%rte et HDMI stik som kun var tilsluttet skE6%rmen. Det gav et
lille stF8%d. men skE6%rmen kF8%rte forsat uden fejl.
FF8%rst efter det har vE6%ret slukket, starter det ikke mere.
Den blE5% led blinker 8 gange - pause - 8 blink osv.
IfF8%lge brugervejledningen kan det betyde at det interne beskyttelses
kredslF8%b er aktiveret.
Jeg har prF8%vet at fjerne netkabel i 2 min. som foreskrevet, men uden
held.
Det er en PDP-427XA plasma fra Pioneer.

Er her nogen der ved noget om dette. ?

Skal beskyttelses kredslF8%bet mon bare reset`es

Mvh. Ole Vedel

Re: Fejl på Pioneer Plasma

 - Så er der vel garanti på, den er vel ikke ældre end 2 år???
Prøv lige for en sikkerheds skyld at lade den stå uden strøm på natten
over - der ser du vel ikke TV endnu...

Lars / Viborg

 - Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Re: Fejl på Pioneer Plasma
Den er kun lidt over 1 E5%r.
Men kF8%bt pE5% postorder i Jylland og bor i  KBH.

Mvh. Ole Vedel

Re: Fejl på Pioneer Plasma

En reperation på en fladskærm uden for garantien, kan hvis man er uheldig,
nemt blive dyrere end 2 bilture frem og tilbage.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Fejl på Pioneer Plasma

Den er kun lidt over 1 år.
Men købt på postorder i Jylland og bor i  KBH.

Mvh. Ole Vedel

Er der ikke onsite garanti på?
Så der kommer en tekniker ud....

/tomov

Re: Fejl på Pioneer Plasma

Det mE5% undersF8%ges pE5% mandag.

Mvh. Ole Vedel

Re: Fejl på Pioneer Plasma

Onsite garanti'en er indført med de nye 8' generationspaneler, og kræver at
du registrerer dig som bruger senest 1/2 år efter købet, såeh...

 - Men ring da til Pioneer's kundeservice, det er flinke mennesker...!!

Lars / Viborg

 - Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Re: Fejl på Pioneer Plasma

Jeg mener nu at min skE6%rm er en 7 generationspanel.

Mvh. Ole Vedel

Re: Fejl på Pioneer Plasma

427 = 7 generation = ikke onsite-garanti...   xx7x = generation...

Lars / Viborg

 - Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Re: Fejl på Pioneer Plasma

Da det er så tungt og uhåndterligt som det er, er det op til den
virksomhed du har købt tv'et hos at finde ud af transporten.

Re: Fejl på Pioneer Plasma

 - manden har jo indrømmet at han selv har skadet apparatet, altså ikke
garanti = man betaler selv transporten???!!!!

Stadigvæk, kontakt Pioneer's kundeservice og se hvad DE siger, det er
_stadig_ flinke folk...

Ovenstående er for øvrigt en af grundene til, at når vi åbner med nethandel
om lidt, så bliver det ikke de tunge / dyre varer, der kræver en ordentlig
sælger for at folk får den rigtige vejledning...

Lars / Viborg

 - Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Re: Fejl på Pioneer Plasma

At røre ved et kabel der er tilsluttet tv'et er vel næppe at ødelægge
det ?

Jeg ville nærmere kigge efter et kortsluttet antennekabel til den aktive
antenne.....

Re: Fejl på Pioneer Plasma

HDMI forbindelser/stik rører man *ALDRIG* ved når der er strøm på
apparatet!!! så kan man vist roligt sige du har lært det på den hårde
måde... :-/

Rasmus
Re: Fejl på Pioneer Plasma

Måske du vil uddybe hvorfor :P? Alle andre stik synes ikke at tage
effekt af man "rører dem lidt"

Re: Fejl på Pioneer Plasma

Gælder i øvrigt også for scart og andre ind/udgange som kan skades hvis der
er strøm på apparaterne og der er en potentialeforskel når stikkene
monteres/afmonteres mellem enhederne.
Man skal altid tage netstikket ud af kontakten inden man roder rundt med de
andre forbindelser.

mvh
JBH

Re: Fejl på Pioneer Plasma

Lige netop HDMI er vist tiltænkt at være 'hot-pluggable'. Der er da i hvert
faldt et ben (19) der hedder hot plug detect. Og stik/bøsning er da også
lavet så yder-stellen for fat først, så vidt jeg ved. Men ellers ja, det er
noget skidt med potentialeforskelle når man rode med stik, alle stik burde
sq være lavet så stel fik fat først. Phono og jackstik er værst, der er man
helt sikker på IKKE at få stel først, doh! Med scart er det et spørgsmål om
man lige er heldig at sætte stikke lidt skævt i til den rigtige side, for at
ben 21 (stel) rammer først. Hvis man ikke gider ta' strømmen fra, kan man
altid sørge for der er stel mellem apparaterne konstant, så sker der ikke
noget.

Jeg synes generelt de fleste stik er elendigt designede. Runde stik der ikke
skal vendes rigtigt er smarte, men har tit stel-sidst-problemet. Og mange
flade stik kommer man til at forsøge at vende forkert (USB f.eks.). RJ45
knækker man altid klik-låsen på fordi den altid hænger i som en krog i
alting. Og skruerne på D-stik griber også altid fat i andre ledninger, osv,
osv.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Fejl på Pioneer Plasma

Ja, og når vi snakker om de små runde netadaptorstik, så findes der lige så
mange typer/størrelser som der findes kinesere.

mvh
JBH

Re: Fejl på Pioneer Plasma

Suk, ja så'en ca... jeg har endnu ikke fundet et der passer ordentligt i min
gamle Armada E500 her, så jeg kører stadig med et der sidder halvdårligt og
falder nemt ud, bahh! Godt batteriet virker endnu.  :-P

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Fejl på Pioneer Plasma

ligenetop derfor er de 3-, 5-, 7-, 8-polede DIN stik så gode... :o)

Rasmus
Re: Fejl på Pioneer Plasma

Ja, dem kan jeg faktisk osse godt li'. Men de har nu stadig de to andre
problemer med at man skal fumle med at vende dem rigtigt, og stellen ikke
altid får først fat. Men de er robuste og stabile og har en god facon, det
skal de ha'.  :-)

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark