Fejl på ældre B&O TV

Har et ca. 15 år gammelt B&O TV som er blevet træt...

Symptomer:
Billedet begynder pludseligt at flimre, med flimmer vertikalt omkring
midten.
Flimmer kommer og går.
TV slukkes, og herefter vil det ikke tænde igen.
Når man prøver at tænde er det som om den lige reagerer som om den gerne vil
tænde, men så går den i standby igen.

Det er desværre kun en tredjehånds forklaring, men jeg håber den giver lidt.

Umiddelbart virker det som om at der under opstart tjekkes for fejl. Fejlen
optræder og TV'et lukker ned igen.
Højspændingsfejl? Horizontal fejl?

Nogen hints til hvor jeg skal lede, inden jeg starter fra en ende af?

pft
Kåre

Re: Fejl på ældre B&O TV

Har det et typenummer ???

Re: Fejl på ældre B&O TV

Ja det har det, men kan ikke huske det. Det står ikke hjemme hos mig mere.
Mener det hedder MX1000 eller 2000 eller sådan noget. Er ikke helt sikker
men kan finde ud af det.

mvh
Kåre

Re: Fejl på ældre B&O TV

Mht flimmer...

Jeg plejer at fjerne bagbeklædningen og sætte et spejl op foran billedet når
jeg makker med gamle tv. Også B&O.

Så tænder jeg for det og banker blidt med en skruetrækker (altså håndtaget)
over printpladerne. På et tidspunkt plejer flimmer at blive ekstremt når jeg
nærmer mig det dårlige sted.

Så kigger man med et forstørrelsesglas om der er nogle dårlige lodninger i
det område. Så fikser jeg dem og så plejer et at virke.

Lidt hjemmefusk men det er da værd at prøve.

Mvh
Troels

Site Timeline