Fejl i hunstik på MP3-spiller

Jeg har nu to MP3 spillere, hvor højre kanal ikke virker mere, man kan højst
få et kort pip et øjeblik ved at vende og dreje jackstikket til
hovedtelefonen. Er der nogen, som har en idé om, hvad man evt. kunne gøre,
hvis man ikke kan komme til at åbne spilleren? Jeg har tænkt på at lægge
noget loddetin på en han til hun konverter for at gøre den tykkere, og så
håbe at få forbindelse på den måde.

Re: Fejl i hunstik på MP3-spiller
Er du sikker på det er stikket i Mp3 afspilleren, og ikke ledningen i
stikket den er gal med ??

Prøv evt. med et andet sæt hørebøffer !!!

Re: Fejl i hunstik på MP3-spiller

Jeg har prøvet mange hørebøffer, - troede også selv først, at det måtte være
dem.

Re: Fejl i hunstik på MP3-spiller

Det er næsten sikkert lodningerne der er rykket i stykker...

Åbne den alligevel! Jeg ville kalde det en "kvit eller dobbelt" ;-)

/A

Re: Fejl i hunstik på MP3-spiller

Lyder som om det er samme syge, som mine nevøers mp3 afspillere har.
Jeg var gennem de samme overvejelser som dig, men ved at kigge nøjere på
printet med en lup kunne jeg se at en smd diode  i udgangen, havde et pænt
krater i midten.
Jeg skiftede den, men det holdt kun kort, så var det samme fejl igen,
så nu har jeg sat en lille sokkel i, så det bare er at stikke en 1n4148 med
trådender i, ja ja, fusk, men så kan ungerne gøre det selv.

Eftersom det er højre kanal på begge to, vil jeg tro, det er en kombination
af
en uheldig kontruktion af stikket og en uhensigtsmæssig brugeradfærd.

--
Ejvind

Re: Fejl i hunstik på MP3-spiller

Tak for info.