Fejl i HP Laserjet IIID printer

Hej!

Jeg har lovet at fikse en HP Laserjet IIID printer, som laver fejl 16 (toner low) selv med helt ny toner installeret.

Jeg har kigget lidt hos FixYourOwnPrinter og fundet flg:

Disse fejl er åbenbart bare ikke på printeren, og jeg har kigget højspændingen, strømforsyningen og 'controller'printet på undersiden igennem - ingen fejl fundet lige pt. Alle lytter er så vidt jeg kan måle endvidere ok.

Printeren opfører sig præcis som om der mangler toner - jeg kan få udskriften nogenlunde iorden (men langt fra perfekt) ved at skrue den grønne skrue inde i printeren (sværtningsjustering?) helt i top, så der må vel være højspænding tilstede...

Nogen af jer der har en god idé? Dette store møglokum af en printer fylder hele mit teknikerbord, så den skulle helst laves snarest muligt...!

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

(toner

højspændingen,

udskriften

inde i

højspænding

hele

Har du checket flg. kontaktpunkter: Tonermodul til printer, overførsel af højspænding ( sikkert en fjeder af en slags), at corona-wirerne er ok / at der er forbindelse til dem. Evt. er en eller anden service-kode der skal resettes......

Prøv med en req. på alt.binaries.e-book.technical på en service manual til den - har selv en til HP5 serien (pdf, 9Mb) kan godt smides op på dk.binaer hvis ønskes. /Leif

Reply to
Leif

Hej!

Leif wrote: ...

Kontaktpunkterne er OK. Sidder coronatrådene i toneren eller hvordan? Den er jo helt ny...

I printerens menu eller hur?

Well, jeg har ikke adgang til alt.binaries (TDC-kunde...).

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

"Leif" skrev

Du må gerne sende den til mig, så kan jeg lægge den til DL.. Du skal ikke rette i min mailadresse.

Jeg har selv en brother printer baseret på præcis det samme værk, som melder "scanner fejl" og som jeg skal tage mig sammen til at splitte ad..

Claus

--
Sælges: Yamaha SW1000XG
Yamaha high-end lydkort med indbyggede midilyde

er jo

Corona-wirerne er de højspændingstråde der 1) oplader tromlen ( sidder nok inde i dit modul - hvis der er både tromle & toner-overførsels-rulle). 2) "suger" toneren ned på papiret (sidder lige under dit modul og er under papiret, hvis du stopper printeren under print kan du let se hvor - for er forreste grænse for toner på papiret).

Tror det - kender ikke denne model.

til

Bruger selv TDC ( Dansk kabel TV) og har da blandt andet dk.binaer. Lægger den derpå og mailer den direkte til dig & Claus.

Se mere om teknikken her og de efterflg,. sider:

søg evt. også på "copier"

Mvh, Leif

Reply to
Leif

Ok, det er dem der kaldes corona-tråde. Kender godt princippet i en laserprinter...

Men er det en pdf over IIID'eren? I så fald må du gerne maile den til mig :)

Iøvrigt, det kunne godt tyde på en defekt højspændingsdel (selvom jeg ikke kunne finde fejl med multimeter) iflg. en tråd hos fixyourownprinter.com hvor en person har præcis samme fejl og fiksede det ved at skifte højspændingsprint...

Kan man iøvrigt købe sådan noget for menneskepenge? Den er jo ved at være gammel efterhånden...

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

nok

papiret

forreste

laserprinter...

Samme princip.

:)

Nej, desværre for 5SI serien, men tænkte der var noget der kunne bruges. Smider lige en request på NG for dig.

kunne

højspændingsprint...

gammel

Prøv dig evt. frem i dk.marked.privat.edb.ekstern om der er held til få en brugt / skrotmoden eller lignende.

Reply to
Leif

til

ikke

melder

Har en stående der ryger ud i weekenden, kan du bruge den til noget er det din. Erik

Reply to
Erik Rasmussen

"Erik Rasmussen" skrev

Er det en HL-4V ?

Og hvor i verden er den. Min egen har kun kørt under 5000 print, og jeg har haft den siden 1992, hvor jeg gav langt over 11.000 for den, så det gør ondt at kasere den :-)

Samtidig er der en spritny patron i den...

Claus

Reply to
Claus Tersgov