Fejl i HP Laserjet IIID printer

Hej!

Jeg har lovet at fikse en HP Laserjet IIID printer, som laver fejl 16 (toner
low) selv med helt ny toner installeret.

Jeg har kigget lidt hos FixYourOwnPrinter og fundet flg:

http://www.fixyourownprinter.com/reference/errorcodes/hp

Disse fejl er åbenbart bare ikke på printeren, og jeg har kigget højspændingen,
strømforsyningen og 'controller'printet på undersiden igennem - ingen fejl
fundet lige pt. Alle lytter er så vidt jeg kan måle endvidere ok.

Printeren opfører sig præcis som om der mangler toner - jeg kan få udskriften
nogenlunde iorden (men langt fra perfekt) ved at skrue den grønne skrue inde i
printeren (sværtningsjustering?) helt i top, så der må vel være højspænding
tilstede...

Nogen af jer der har en god idé? Dette store møglokum af en printer fylder hele
mit teknikerbord, så den skulle helst laves snarest muligt...!

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Fejl i HP Laserjet IIID printer

(toner
højspændingen,
udskriften
inde i
højspænding
hele

Har du checket flg. kontaktpunkter: Tonermodul til printer, overførsel af
højspænding ( sikkert en fjeder af en slags),
at corona-wirerne er ok / at der er forbindelse til dem.
Evt. er en eller anden service-kode der skal resettes......

Prøv med en req. på alt.binaries.e-book.technical på en service manual til
den - har selv en til HP5 serien (pdf, 9Mb)
kan godt smides op på dk.binaer hvis ønskes.
/Leif

Re: Fejl i HP Laserjet IIID printer
Hej!

Kontaktpunkterne er OK. Sidder coronatrådene i toneren eller hvordan? Den er jo
helt ny...

I printerens menu eller hur?

Well, jeg har ikke adgang til alt.binaries (TDC-kunde...).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Fejl i HP Laserjet IIID printer

er jo

Corona-wirerne er de højspændingstråde der 1) oplader tromlen ( sidder nok
inde i dit modul - hvis der er
både tromle & toner-overførsels-rulle). 2) "suger" toneren ned på papiret
(sidder lige under dit modul og er under papiret,
hvis du stopper printeren under print kan du let se hvor - for er forreste
grænse for toner på papiret).

Tror det - kender ikke denne model.

til

Bruger selv TDC ( Dansk kabel TV) og har da blandt andet dk.binaer.
Lægger den derpå og mailer den direkte til dig & Claus.

Se mere om teknikken her og de efterflg,. sider:
http://computer.howstuffworks.com/laser-printer1.htm søg evt. også på
"copier"

Mvh, Leif

Re: Fejl i HP Laserjet IIID printer
Hej!

Ok, det er dem der kaldes corona-tråde. Kender godt princippet i en
laserprinter...

Men er det en pdf over IIID'eren? I så fald må du gerne maile den til mig :)

Iøvrigt, det kunne godt tyde på en defekt højspændingsdel (selvom jeg ikke kunne
finde fejl med multimeter) iflg. en tråd hos fixyourownprinter.com hvor en
person har præcis samme fejl og fiksede det ved at skifte højspændingsprint...

Kan man iøvrigt købe sådan noget for menneskepenge? Den er jo ved at være gammel
efterhånden...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Fejl i HP Laserjet IIID printer

nok
papiret
forreste
laserprinter...

Samme princip.

:)

Nej, desværre for 5SI serien, men tænkte der var noget der kunne bruges.
Smider lige en request på NG for dig.

kunne
højspændingsprint...
gammel

Prøv dig evt. frem i dk.marked.privat.edb.ekstern om der er held til få en
brugt / skrotmoden eller lignende.

Re: Fejl i HP Laserjet IIID printer

Du må gerne sende den til mig, så kan jeg lægge den til DL.. Du skal ikke
rette i min mailadresse.

Jeg har selv en brother printer baseret på præcis det samme værk, som melder
"scanner fejl" og som jeg skal tage mig sammen til at splitte ad..

Claus
--
Sælges: Yamaha SW1000XG
Yamaha high-end lydkort med indbyggede midilyde
Re: Fejl i HP Laserjet IIID printer

til
ikke
melder
Har en stående der ryger ud i weekenden, kan du bruge den til noget er det
din.
Erik

Re: Fejl i HP Laserjet IIID printer

Er det en HL-4V ?

Og hvor i verden er den. Min egen har kun kørt under 5000 print, og jeg har
haft den siden 1992, hvor jeg gav langt over 11.000 for den, så det gør ondt
at kasere den :-)

Samtidig er der en spritny patron i den...

Claus

Site Timeline