Fejl i 21" 'digital' skærm, overgang...

Hejsa

Jeg har en 21" 'digital' skærm som jeg er glad for. Den har den kedelige ide
at der nok er kommet en overgang i den et sted.
Den laver et lille knald hvorefter billeder bliver større, falder ud af
fokus, og bliver mørkt, men kommer tilbage ligestraks.
Slukker jeg skærmen og den karakteristiske knitren kommer står den og laver
disse små knald flere gang efter hinanden.

Jeg kan ikke se nogle synlige ting omkring linietrafoen, så måske er det
inde i billedrøret der er sket en overgang?
Hvor skal jeg kigge og skal jeg være på vagt over for det eller ligeglad
indtil der sker noget værre måske?

--
M.v.h. Peter Andersen.

Re: Fejl i 21" 'digital' skærm, overgang...

Måske selve billederørs soklen på printet. gnist-gabet der er i den.

Mvh

Jan Rasmussen - Radiomekanikker, også idag

Re: Fejl i 21" 'digital' skærm, overgang...

Nej, det har jeg undersøgt... der er ingen overgang her. Hvad skyldes det
hvis der var overgang der?

Kan det være inde i billedrøret`?

--
M.v.h. Peter Andersen.

Re: Fejl i 21" 'digital' skærm , overgang...
Hej!

Har du haft kigget ind i fokus gnistgabet? Var det rent og pænt eller
hvordan?

Du kan evt. fjerne stelsiden af dette gnistgab og se om det ændrer
noget.

Har jeg _aldrig_ oplevet.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Fejl i 21" 'digital' skærm, overgang...
Ok.
Hvad er funktionen i det gnistgab?

Ok. Lyden er bare så difus at jeg ikke kan finde ud af hvor den kommer
fra...

--
M.v.h. Peter Andersen.

Re: Fejl i 21" 'digital' skærm , overgang...
Hej!

Tja, at et overslag pga. for høj fokusspænding ikke sker andre steder end dér. I
praksis har det ikke en flejne at sige ;-)

Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Site Timeline