Fejl B&O MX 2000

Jeg sidder med en MX 2000, der ikke vil starte op. Der er standby-lys,
men der sker intet når jeg trykker på fjernbetjeningen.
Jeg har prøvet et par fjernbetjeninger men problemet er det samme.

Back-up batteriet er rustent. Kan det være det?

Hvad skal jeg kigge efter?

Tusind tak for hjælpen.
Nehme

Re: Fejl B&O MX 2000
Hej!

Hmm, kortsluttet højspændingstransistor? Evt. kortsluttet
højspændingstrafo (de går ofte istykker på disse gamle kasser). Mål lige
ml. C og E på BUen (i højre side, bagfra).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Fejl B&O MX 2000
Hej Kim,

Jeg havde ellers afloddet højspændingstransistoren og målt på. Den var i
orden. Jeg har bare glemt at sætte isoleringsmaterialet bag på
transistoren. Nu tror jeg at den er i stykker efter at have tilsluttet
strøm.

Jeg tror faktisk at det er oprindeligt højspændingstrafoen der var i
stykker. Kan jeg bruge en trafo fra et andet B&O fjernsyn, og i så fald
hvilken model? Jeg har defekte L2500, LX5500, LX2500.

Jeg ved at jeg er i gode hænder, Kim.

Mvh.
Nehme

Re: Fejl B&O MX 2000
Hej!

Ja, så er den nok død. Skift :)

Nej, det skal være den rigtige, dvs. til dette præcise chassis.

Den er iøvrigt en _meget_ normal fejl i MX2000. Har iøvrigt skiftet den (defekt
eller ej) i alle de MX2k jeg har lavet.

:)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Fejl B&O MX 2000

Jeg tror blot at powersupplyen bliver trukket ned men at BU'en vil overleve.

 Ja og i MX 2000 plejer trafoen at gå på en sådan måde at den (som minimum)
brænder en lille 10Kohms(vistnok) modstand af i "bunden"
(sån diagrammæssigt set) af trafoen.

MVH Lars Arup

Re: Fejl B&O MX 2000
Hej Lars og Kim.

Tak for jeres svar.
Hvor kan man købe en ny eller brugt trafo til MX2000 på nettet?
Og Lars, ved du hvad den modstand hedder - R?

Mvh. Nehme

Re: Fejl B&O MX 2000
Hej!

Kan godt være. Har ikke prøvet dette stunt selv :o)

Nå ja, det er der vist noget om. Det er godt nok også et stykke tid
siden jeg har lavet sådan en spille.

Har skisme ikke rigtig tid med alt det jeg render og laver.... Men det
ved du vel :o)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Site Timeline