Fejl B&O MX 2000

Jeg sidder med en MX 2000, der ikke vil starte op. Der er standby-lys, men der sker intet når jeg trykker på fjernbetjeningen. Jeg har prøvet et par fjernbetjeninger men problemet er det samme.

Back-up batteriet er rustent. Kan det være det?

Hvad skal jeg kigge efter?

Tusind tak for hjælpen. Nehme

Reply to
Nehme

Hmm, kortsluttet højspændingstransistor? Evt. kortsluttet højspændingstrafo (de går ofte istykker på disse gamle kasser). Mål lige ml. C og E på BUen (i højre side, bagfra).

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Hej Kim,

Jeg havde ellers afloddet højspændingstransistoren og målt på. Den var i orden. Jeg har bare glemt at sætte isoleringsmaterialet bag på transistoren. Nu tror jeg at den er i stykker efter at have tilsluttet strøm.

Jeg tror faktisk at det er oprindeligt højspændingstrafoen der var i stykker. Kan jeg bruge en trafo fra et andet B&O fjernsyn, og i så fald hvilken model? Jeg har defekte L2500, LX5500, LX2500.

Jeg ved at jeg er i gode hænder, Kim.

Mvh. Nehme

Kim Voss Schrader wrote:

Reply to
Nehme

Ja, så er den nok død. Skift :)

Nej, det skal være den rigtige, dvs. til dette præcise chassis.

Den er iøvrigt en _meget_ normal fejl i MX2000. Har iøvrigt skiftet den (defekt eller ej) i alle de MX2k jeg har lavet.

:)

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Jeg tror blot at powersupplyen bliver trukket ned men at BU'en vil overleve.

Ja og i MX 2000 plejer trafoen at gå på en sådan måde at den (som minimum) brænder en lille 10Kohms(vistnok) modstand af i "bunden" (sån diagrammæssigt set) af trafoen.

MVH Lars Arup

Reply to
Lars Arup

Hej Lars og Kim.

Tak for jeres svar. Hvor kan man købe en ny eller brugt trafo til MX2000 på nettet? Og Lars, ved du hvad den modstand hedder - R?

Mvh. Nehme

Lars Arup wrote:

Reply to
Nehme

Hej!

Lars Arup wrote: ...

Kan godt være. Har ikke prøvet dette stunt selv :o)

Nå ja, det er der vist noget om. Det er godt nok også et stykke tid siden jeg har lavet sådan en spille.

Har skisme ikke rigtig tid med alt det jeg render og laver.... Men det ved du vel :o)

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to