FAX

Jeg har en Fax, det er en  "RICOH FAX 800" Den kan sende- lave kopier, MEN
ikke modtage.
Faxen er sat til "Fax" og har sin egen telefonlinie.

Jeg har prøvet at sætte den op på andre måder, men lige meget hjælper det.

På displayet kommer der ikke nogen fejlmeldinger.  Er der nogen der har et
bud på hvad der er galt?. På forhånd tak.  Arne

Re: FAX

Jeg kender ikke lige Ricoh 800, men her er et par generelle ting

Reagerer den slet ikke på ringesignalet ?

Prøv at se om der er en indstilling for antal ring før svar - sæt det til 1
ring

Hvis der er et telefon stik på faxen (det er der ofte ved siden af linie
stikket ligesom på et modem) så prøv at tilslutte en telefon, og når den
ringer løft røret og tryk derefterpå start på faxen (det kaldes manuel
modtagelse). Hvis faxen nu modtager godt nok, tyder det på  at den ikke
opfatter ringesignalet.

Prøv også at se om der er en indstilling for nummerbestemt ringning
(distinctive ring eller DRC) -  sæt det på OFF.

--
Kristian

Re: FAX

MEN
det.
et
1
Arne

Re: FAX

Har du prøvet nogle af de ting jeg foreslog ?

Jeg vil foreslå at du afprøver manuel modtagelse som jeg beskrev det for at
se om det kun er ringe_signal_detekteringen det er galt med.

--
Kristian

Re: FAX

Rejset til Grønland for et lille job,får først set på det når jeg kommer
hjem i november.
Ellers tak for hjælpen. MVH Arne

Site Timeline