Fasemeter

Jeg sider her og overvejer at bygge mig et fasemeter der skal kunne måle
fasedrejning mellem to signaler i området 1 til 100000 Hz.
Jeg kan se at jeg skal ha en attenuator efter hver signal indgang, derefter
skal signalet tilføres en fasedetektor. Denne skal så afgive en negativ
spænding ved negativ fasedrejning og en positiv spænding ved positiv
fasedrejning. Måleområdet skal så være -180 grader til + 180 grader. Det
skulle rigeligt dække LF brug. FIndes der færdige fasedetektor kredse der
kan klare dette ? Jeg ved de anvendes i Phase Locked Loops
kredsløb.......men her er det typisk hele PLL kredsløb og ikke bare en
diskret fasedetektor.....

Re: Fasemeter

derefter
Nå det var lavet :( http://www.intersil.com/data/an/an9637.pdf

ævs... well så bygger jeg bare den ....

Re: Fasemeter

der
Udvider den lige med True RMS måling (inkl. average) og funktionsgenerator
og jeg har et lækkert LF måleinstrument :)
I den forbindelse kunne det være rart at vide om der findes sådanne færdige
multi LF måleinstrumenter i den lave prisklasse ? sådan bare for
sammenligningens skyld :)

Re: Fasemeter

færdige

Lidt off måske men faldt lige over den her
http://voyager.adsl.dk/knef/vumeter /

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen