Farvning af print

Er der nogen mulighed for at farve ens print, ligesom dem man får
fremstillet prof ?
Det ville da se lidt lækrere ud ;)

Re: Farvning af print
De er ikke farvede, det er en loddemaske du kan se, og det er ikke så
nemt at lave i køkkenet.
/carsten

Re: Farvning af print

    Hmmm, kan man ikke lave lidt med at hælde fotolak på igen, fremkalde,
sprøjtemale, og så fjerne det lag hvor malingen sider oven på den
resterende photolak, som naturlighvis er de steder der ikke skulle være
maling ;) tror man kan lave nogen fede logo'er på den måde :)

    En anden mulighed, finde en maling som kan ætses af med noget som ikke
fjerner photolakken, og derved lave det på samme måde som med banerne ????

--
VH
Lars Molnit

Hvorfor ikke lave det som de proffesionelle gør, med silketryk, selve
rammen belyses og fremkaldes som print, så det er slet ikke så
svært at have med at gøre, jeg tror det hele kan købes i Panduro.

Mvh Max

Re: Farvning af print

Fortæl fortæl ?

--
Mvh stefan
Re: Farvning af print

Silketryk eller serigrafi som det kaldes nu om dage laves ved at man
bruger et stykke silke (idag er det ikke silke, men et meget fint stykke¨
plast væv) der er opspændt på en ramme. "Silken" behandles med en
fotofølsom film der lukker alle hullerne i stoffet. Man belyser så stoffet
som et stykke fotoprint og der hvor man vil have tryk vaskes belægningen
af. Rammen med stoffet placeres på printet og maling presses igennem
stoffet med en gummispartel. Alt i alt en simpel process der muliggør
tryk med relative fine detaljer.

Som sagt tror jeg udstyr kan købes hos f.eks. Panduro hobby, men
jeg kan ikke lige nu åbne deres hjemmeside.

Mvh Max

Re: Farvning af print
svjh er det mere til "kunstnerisk" brug, har aldrig set foto udgaven til
hobby brug.
/carsten

Re: Farvning af print

Jeg har brugt den metode til at fF8%rst farve printet grF8%nt og senere
lE6%gge den gule "komponentpladsering" pE5% (som i F8%vrigt hedder
silketryk professionelt).

Og jo panduro har lidt af de ting, sE5% hut jeg vidsker.

Re: Farvning af print
Hej Stefan

Her er en beskrivelse af fremgangsmetoden og link til
de leverandører man får brug for.

http://www.gilsaa.dk /