farvelægning af print

Hej Ng.

Jeg har nu lavet mange print før, men nu kunne jeg godt tænke mig at prøve
at male dem så det kommer til se pænt ud. Jeg vil have at printet skal have
en farve xf. blå og printbanerne mørkeblå, det kan også være andre farver,
men hvordan kan gøres det pænest muligt? Ovenpå skal der så være tegninger
af vært komponent. Så det ikke ser så kedeligt ud...

--
Med Venlig Hilsen
Mads Elkjær Husted

Re: farvelægning af print
have

Silketryk er svaret.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Silketryk? Hvordan gøres det?

--
Mads

Re: farvelægning af print

Der laves en maske på et meget fint net, der igennem præses farven ned på
printet eller hvad du ellers ønsker at lave et tryk på.
Masken laves næsten på samme måde som man laver fotoprint.

Prøv at søge lidt på google, der er mange gode beskrivelser på nettet.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Okey det prøvere jeg så...

--
Mads

Re: farvelægning af print

Øv øv jeg finder intet brugbart på google, jeg vil godt have en vejledning
til hvordan man laver silketryk.
Men kan man ikke låne en bog om silketryk på bib?

--
Mads

Re: farvelægning af print
have

Du kan vel bruge en eller anden lak med noget farve i?
(Og så bare give hele printet lak, husk at dække loddeøer af og sådan!)

Brian

Re: farvelægning af print
prøve
farver,
tegninger

Hvilken lak vil du foreslå?

--
Mads

Re: farvelægning af print

Jeg ved det virkelligt ikke, en tynd lak ihvertfald, og den må jo ikke være
ledende ;)

Brian

Re: farvelægning af print
skal
sådan!)
være

Nej nej naturligvis ikke, hmm så må jeg vel prøve at finde noget lak der kan
bruges...

--
Mads

Re: farvelægning af print
kan

Hvis det skal på inden du lodder, eller du ellers har tænkt dig at lodde på
det senere hen (evt. rep) skal du huske at det skal være end brandfast
lak! - Kom lige til at tænke på det ;)

Brian

Re: farvelægning af print

Okey det bare fint, tak for hjælpen.

--
Mads

Re: farvelægning af print

Du kan prøve at skrive en venlig forespørgsel til Velleman og Elektor.
Deres print har altid været farvede, men der er det hele glasfiber
pladen der er farvet og ikke kun en lak eller et lag maling. Det samme
gælder vist nok også ELV i tyskland. Så det kan være et tysk "mode
fænomen" :-).
Mvh
  Klavs.

Site Timeline