Farvefjernsyn med hang til sort/hvid :(

Jeg har et gammelt farvefjernsyn, hvor farverne kommer og går.
Farverne forsvinder på alle kanaler, også ved afspilning af video.
Uanset farver eller sort/hvid står billedet skarpt. Lyden er normal og
tekst-TV virker. Tekst-TV er altid med farver! Jeg har ikke kunnet
finde et system i hvornår farverne forsvinder.

I et (forgæves) forsøg på at afhjælpe problemet har jeg støvsuget det
indvendigt. Har også kigget efter synligt afbrændte dimser eller sorte
lodninger, ligeledes uden resultat.

Fjernsynet er et "Grundig M63-670/8 TOP" (købt 3/7-1993).
1. Hvad kan fejlen skyldes?
2. Kan det betale sig at få det repareret? (diagrammer haves)
3. Kan nogen anbefale en (pålidelig) reparatør???

mvh
Martin, Rødovre

Re: Farvefjernsyn med hang til sort/hvid :(
On 29 Feb 2004 05:52:23 -0800, mailtomec_cut_ snipped-for-privacy@yahoo.com (mec)

Fejl omkring farve X-tal

Du kan sikkert lave den selv.
Skift farvekrystal + trimmer 5-15pF (rød)

MULTISUPPORT Odense
Flemming 2349 5575
Martin 6177 9007
De er seriøse, og ribber ikke folk.