Færdige Digitale Panelmetre op til 30VDC - Page 2

Re: Færdige Digitale Panelmetre op til 30VDC
Hej Frank

Nu husker du at spændingsforsyningen til dit målekredsløb skal være
fuldstændig galvanisk adskilt fra det kredsløb du vil måle i, ikke ?

Jeg kan da godt se at de Brink fætre er dyre når man ser på at man kan
købe et komplet digitalt multimeter for en tyver i Tiger, men når de nu lige
kan det man har brug for, ja så skal de jo altså kun købes en gang.

Mvh Max

Re: Færdige Digitale Panelmetre op til 30VDC
Jeps ., det var ikke sådan noget der var problem,
Problemet bestod i at det ikke var muligt at måle i mA område .. helt
precist hvad problemet var ., er jeg ikke klar over.. men jeg kunne
forestille mig at det var noget med vores omskiftning mellem de forskellige
målekredsløb .. det var et skoleprojekt ..

lige

Ja ., det er klart ..
Men uanset hvor sjovt det er at bygge selv, så skal man også se lidt på hvad
man får. komponenter til fx. den brinck model koster næppe over 100 kr og
den er nok ikke mere precis end et færdigbygget til 150 kr ..

Re: Færdige Digitale Panelmetre op til 30VDC

Nu begynder vi at tærske lidt langhalm på det, men du får altså lige
nøjagtig det du har brug for og ønsker om, nemlig et display der kan
vise 30.0 Volt og 3.00 Amp. så disse krav er tilfredsstillet og dermed
er produktet det umiddelbart bedst egnede til dit formål. Jeg har ikke
bemærket havd byggesættet koster, men kan fortælle at de to kredse
der er brugt kostede 140 kr. sammenlagt sidst de var i fri handel.
Jeg kan så se at Brinck siger 230 kr. pr. stk., ja det er så en pris jeg
godt kunne leve med, men vi er jo forskellige.

Mvh Max

Re: Færdige Digitale Panelmetre op til 30VDC
Hos PC-elektronik kan du købe 3½ ciffer til kr. 80,88 for LCD m/backlight og
kr. 102,35 for
LED udgaven, priser excl. moms.

De hedder henholdsvis LDP 140LCD & LDP 235

Du kan finde mere info om dem hos: www.peaktech.de

Mvh
Gert K.

Site Timeline