Færdige Digitale Panelmetre op til 30VDC

Hej ..

Jeg har skimmet markedet for færdigmonterede 7 segment displays, men af en
eller anden årsag er de kun op til 20.0 volt hvis man ønsker 1 decimal på
udlæsningen .. er der nogen logisk forklaring på dette?

Jeg kunne godt tænke mig at lave udlæsning af strøm op til 3.00 amp og
spænding op til 30.0 vdc på sperate instrumenter uden at det koster en
bondegård .. og uden at skulle bygge det helt forkromede omskifter kredsløb
(been there done that)..

~~Frank .,

Re: Færdige Digitale Panelmetre op til 30VDC

200 delinger ?

Plejer det ikke at være 1999 delinger (altså 19,99V/0,01V) og 3½ cifre ?

Hvor har du kigget og på hvilke ?

    Sonofon, er de bare inkompetente ?

Re: Færdige Digitale Panelmetre op til 30VDC

Jeg har kigget hos Elektronik-Lavpris: BN203722 hvor jeg ikke finder
yderligere info ..

Conrad.de:
Artikel-Nr.: 108316 - 62
Artikel-Nr.: 120975 - 62

Det jeg har i mod dem, er at for at måle 30 VDC, bliver jeg nødt til at
bruge en skala op til 200VDC .. og for at måle 3A skal jeg bruge en skala op
til 20 Amp .,

Dette må jo give en dårligere nøjagtighed end en skala der går til 30 eller
50 ..

Men ja ., de kan da bruges ..

~~Frank .,

Re: Færdige Digitale Panelmetre op til 30VDC

Og ?

Nej

Hvad er der galt med:
Artikel-Nr.: 126594 - 62 til 8,50 Euro

199,9mV, hvilket du kan dele ned til med modstande og en effektmodstand
(shunt) i serie til strømmålingen.

    Sonofon, er de bare inkompetente ?

Re: Færdige Digitale Panelmetre op til 30VDC

Den har ingen baggrundsbelysning ..

Nej ., Okay ., jeg giver mig ..
Jeg kan godt bruge et 3½ ciffers ..

Men ., jeg er jo vestjyde. så det at jeg ikke kan bruge det første ciffer
til noget piner mig gevaldigt ..:-)

~~Frank .,

Re: Færdige Digitale Panelmetre op til 30VDC

Sikker ??

Læser du brugsanvisningen
<http://www2.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/125000-149999/126594-an-02-ml-DVM-210_Modul_de-en-fr.pdf
Står der:
If you want to have an illuminated display, you have to solder a
connecting line from
„VDD” to the soldering points „LED+” (plus pole) and from „GND” to „LED
-“.
„VDD” zu den Lötpunkten „LED+” (Pluspol) und von „GND” zu „LED -“.

Det er altid rart at have lidt i overskud, er det ikke ?

    Sonofon, er de bare inkompetente ?

Re: Færdige Digitale Panelmetre op til 30VDC
Hej Klaus

Vest og Nord jyder mener bestemt at det eneste overskud
der er til novet er overskud i baglommen :)

Mvh Max

Re: Færdige Digitale Panelmetre op til 30VDC

Nu er jeg halvvejs ude fra vest (min kone er ude fra det stormomsuste).
Udover at vi godt vil have noget i lommen er vi også klar på at betale
lidt ekstra, hvis det man får er godt _nok_.

På den anden side så er 8,50 Euro nok ikke lige det der vælger budgettet
:-)

    Sonofon, er de bare inkompetente ?

Re: Færdige Digitale Panelmetre op til 30VDC
Hej Klaus

Min mor er fra Åregab, så jeg kender parolen, og der er ikke noget
der er godt nok, det højeste man kan ønske er at det er ikke så
ringe endda.

De er ikke nemme at plukke ude på marken de Euroer, specielt
ikke hvis der er sand det hele :)

Mvh Max

Re: Færdige Digitale Panelmetre op til 30VDC
Det det nåede jeg så også lige at svare ., inden jeg læste dette..

Så jeg kan kun sige DITTO ..

Når man hjemmefusker .. så er der næsten intet der vælter budgettet .. der
er jo ting man skal have ..
FX en fein multisav .. !!

~~Frank .,

Re: Færdige Digitale Panelmetre op til 30VDC
Hej Frank

Ja, jeg må hellere bestille en så jeg slippe for at låne
den ovre hos genboen :)

Mvh Max

Re: Færdige Digitale Panelmetre op til 30VDC

Når du siger brugvejledning, mener du så 'Plan B' ?

Jo, det har du helt ret i ...
men som vi har snakket om før .. så gælder det om at finde den gyldne
middelvej ..

~~Frank.,

Re: Færdige Digitale Panelmetre op til 30VDC
Hej Frank

Jeg bruger 4 stk. 3 cifrede udlæsninger på min strømforsyning, de kan
vise op til 99.9 eller 9.99, de er bygget over to gamle rca kredse der
hedder CA3162 og CA3161. Jeg ved ikke om de kan skaffes mere.

http://www.circuitsonline.net/circuits/view/60

Mvh Max

Re: Færdige Digitale Panelmetre op til 30VDC
Hej Frank

Kan fåes hos Brinck, hedder Br 89

Mvh Max

Re: Færdige Digitale Panelmetre op til 30VDC

Bemærk subject ;o)

Re: Færdige Digitale Panelmetre op til 30VDC
Hej Allan

Bemærk gruppe :)

Mvh Max

Re: Færdige Digitale Panelmetre op til 30VDC

Skal bruges i et elektronik projekt .. ellers havde jeg købt et DMM :-)

Grunden til at jeg skriver færdigt .. er fordi jeg kan kan se at byggeprisen
ligger på samme niveau som færdig ..

~~Frank .,

Re: Færdige Digitale Panelmetre op til 30VDC

Ja ., i princippet er den jo fin .. men prisen er måske ikke helt optimal
:-)

man kan købe færdige 3½ ciffer til 150 kr hos elektronik-lavpris ..

~~Frank .,

Re: Færdige Digitale Panelmetre op til 30VDC
Hej Frank

Og hvad så, det er jo heller ikke det du skal bruge, forøvrigt kan
du jo også købe en helt færdig strømforsyning og slippe for
alt besværet.

Hint, man laver ikke den slags for at spare penge, men for
sjov skyld.

Mvh Max

Re: Færdige Digitale Panelmetre op til 30VDC

Det er jeg klar over ...

Men nu har jeg prøvet at bygge en digital udlæsning af strøm og spænding, og
det gav ikke den ønskede effekt. så denne gang ville jeg prøve et færdigt
produkt og se om det var bedre ..

~~Frank.,

Site Timeline