Færdig board i eagle

Hej igen

Nu har jeg færdigtegnet mit første eagle projekt, og er klar til at bestille
et board efter tegningen, men er der en rar sjæl der gider bruge 5 min på at
se om det jeg har lavet er iorden, ikke at tjekke om kredsløbet virker osv..
men bare tjekke den generelle design, om det er nogle ting jeg bør gøre
anderledes..

Jeg har lagt det i en rar fil her: http://www.w-net.dk/videosw.rar

Mvh Brian

Re: Færdig board i eagle

lige 2 ting..
Hvorfor 2x spæningsrelulatorer?
Hvad med at "smide" engang polygon på boardet?
  MVH

Re: Færdig board i eagle

Fordi enhenden skal sidde i en bil, så har jeg tilføjet den ene for at være
sikker på at relæet ikke får for meget strøm.
Og ligeledes skal jeg bruge 8vdc til en extern enhed, derfor 2..

polygon?? hvad er det?

//Brian

Re: Færdig board i eagle

udfylder det ledige plads pE5% printet med kobber, normalt forbundet
til stel.

Hvad med monteringshuller?
Har du checket om stikkene sidder tE6%t nok pE5% kanten til at du kan
sE6%tte et stik i uden at printet sidder i vejen?

-Lasse

Re: Færdig board i eagle

Hvordan gør jeg det nemmest?

Skal ikke bruges.. derfor ingen

Det er skrueklemmer, så ingen problemer..

Re: Færdig board i eagle

vE6%lg polygon, trE6%k streger til en firkant pE5% stF8%rrelse med printet.
med  "skruenF8%glen" kan du under "isolate" vE6%lge hvor megen afstand
til
banerne. nE5%r du klikker pE5% rastnets tegner den.
hvis du navn giver  polygonen det samme som et net bliver de
forbundet.
slE5% evt. orphans til

Jeg tE6%nkte nu pE5% phonostikkene, hvis ikke de rager ret langt over
over
printet og sidder langt fra kanten, ku' det hE6%nde at en evt. stor
plastik
kappe pE5% stikke du skal sE6%tte i, ikke kan vE6%re der.

-Lasse

Re: Færdig board i eagle
Hejsa,

Uden overhovedet at have kigget dit design igennem...

Har du overspændingssikret de spændingsregulatorer? (Ved loaddump i en bil,
kan generatorspændingen kortvarigt nå op på ~80V).
'Standardmetoden' til overspændingsbeskyttelse er et LC-kredsløb.

/Claus

Re: Færdig board i eagle
For ikke at snakke om negativ spænding på strømtilførslen

ISO 7637-2 tester med +/- 75V eller mere, se fx: side 8 af
http://www.autoemc.net/Standards/2000TS0DR%20Generic%20EMC%20Specification.pdf

Christen

Site Timeline