Få lavet et kabinet

Nogen der ved hvor man kan få lavet et kabinet ?

Det behøver ikke være ret meget mere end en aluminiumsplade bukket to gange
og et låg dertil.
I bund og grund skal jeg bare have en holder til 3 harddiske (incl blæser)
og en PC strømforsyning ind i æsken, så hvis den er bukket efter
strømforsyningens mål og så forlænget så harddiskholderen kan være i den
anden ende, er det fint.

Kan man få det lavet nogen steder ?

Eller er der nogen der kender et sted hvor de sælger kabinetter i den
størrelses orden - et lille PC kabinet vil være for stort!

--
/Infinity

Re: Få lavet et kabinet
Hej Infinity

Kan du ikke bare finde et harddiskkabinet til 3 diske ?

Re: Få lavet et kabinet

Nej det har jeg ikke kunne finde!

Men jeg har fundet dette, som kan blive løsningen, Jeg har så ikke tænkt mig
at sætte bundkort i, men bare føre ledningerne igennem.
http://www.thermaltake.com/product/Chassis/miniCase/lanboxLite/vf6000bns.asp #

- det er bare rimeligt overkill i forhold til at få bukket en aluminiums
plade to gange :-)

--
/Infinity

Re: Få lavet et kabinet
Hej Infinity

Er det bare det du har brug for, altså 3 HD i samme kabinet ?

Re: Få lavet et kabinet

Jo har du et link ?

--
/Infinity

Re: Få lavet et kabinet
Hej Infinity

Sådant noget ?

http://www.komputer.dk/polopoly.jsp?a63%60&d52%6

Re: Få lavet et kabinet

Præcis Nej!

Det er netop sådan en der skal udskiftes!
Det hedder sig at den er USB 2.0 men den er langsom som et ondt ord og den
larmer af h. til og så er den netop for stor.
Det var det jeg mente med at det ikke skulle være et PC kabinet.

Men OK som Lars foreslog, et Barebone kabinet vil være fint (hvis der er 2
stk 5 1/4" pladser eller plads til 3 harddiske ialt).
Men jeg kan ikke finde nogen tomme Barebone kabinetter nogen steder (Zitech
have det i gamle dage).

Mit bedste bud er nok det TT kabinet jeg selv linkede til, men det er efter
min mening også for stort.
--
/Infinity

Re: Få lavet et kabinet
Hej Infinity

Ok, men er det ikke muligt at finde 2 små kabinetter
med plads til 2 HD i hver ?

http://www.hardware-store.dk/harddisk-kabinetter/harddisk-kabinetter/2-harddiske/cat_184.html

Re: Få lavet et kabinet
http://www.hardware-store.dk/harddisk-kabinetter/harddisk-kabinetter/2-harddiske/cat_184.html

Tak for din indsats!
Jo dem var der mange af, men ikke billigere end dette til 499,-
http://www.thermaltake.com/product/Chassis/miniCase/lanboxLite/vf6000bns.asp #

Men det var bare ment som en midlertid løsning til jeg får tømt et større
kabinet med plads til det hele, så derfor tænkte jeg hvis man kunne få
bukket
en aluminiumsplade i en |__| form og et låg dertil, så ville det være fint.
--
/Infinity

Re: Få lavet et kabinet

Som skrevet, en pladesmed, eler en karosserifabrik.

De kan bukke 2 stykker alu for dig (lav selv tagninger) for noget der
ligner 1 ramme dåsebajere.

Re: Få lavet et kabinet
Hej Klaus

Nu om dage hedder det winerbrød eller flødekager :)

Re: Få lavet et kabinet

Her i København hedder det et gram eller to.

Jeg har talt med to pladesmede/Autosmede og de kan lave det i stålplade.

Jeg har også fået tilbudt at jeg kan få et gammelt PC kabinet skåret over,
så jeg genbruger toppen incl strømforsyning holderen og de to øverste 5 1/4"
pladser og det bliver løsningen!

Tak til alle der har hjulpet.
--
/Infinity

Re: Få lavet et kabinet
Hej Infinity

Ja, smede drikker ikke mere :)

Lyder som en god løsning.

Re: Få lavet et kabinet

Nærmeste smed eller sted hvor de arbejde med plader/karosserier

Pladesmede ?
Karosserifabrikker ?

Re: Få lavet et kabinet

Hvor i landet? Hvis du har mulighed for at kigge forbi Nordøstfyn har
jeg nok noget du kan overtage.

Jeg ville selv foreslå dig et kabinet fra en Barebone, men ellers har
jeg da bl.a. et 9" kortmagasin til Europakort du kan få for at fjerne
det fra min domicil.  (Hvis det skal være en byttehandel er jeg til
rødvinsøkonomi ;-) )

/Lars

Re: Få lavet et kabinet

København.
Ellers tak for tilbuddet.

--
/Infinity

Re: Få lavet et kabinet

Kan du bruge sådan en her: ?

http://www.prcdata.dk/produkt/aopen-mz850e/60986442 /

Jeg har to i sort, prisen kan vi snakke om.

De indeholder switchmode PSU med IEC strømstik bagi.

Plads til to IDE harddiske/CD-ROM/DVD-drev.

Interfaceboard med USB2 stik bagud, internt er der 2 IDE porte med hvert
sit stik.

// Per.

Re: Få lavet et kabinet

cuttet

Tak for tilbuddet, men nej jeg ønsker ikke USB.
Jeg trækker to fladkabler ud af et slothul bag på computeren og ned i det
nye kabinet. De er lige akkurat lange nok (45 cm), og løsningen bliver som
nævnt et gammelt PC kabinet skåret til.
--
/Infinity

Re: Få lavet et kabinet