Få en Pulserende Udgang til at trække et relæ. Hvordan?

Jeg har en udgang på en IC der gennem en formodstand får en lysdiode til at
blinke når vores alarm er slået til.
Og er slukket, når alarmen er slået fra..

Det jeg har brug for, er at når alarmen er slået til, så kan jeg trække et
relæ.

Har desværre ikke andre muligheder end den blinkende lysdiode,
da det er på et trådløst output modul, jeg kan tage signalet fra.

Så hvordan udnytter jeg den "blinke"puls fra udgangen af IC´en til at holde
et relæ så længe den blinker??
Kender ikke spændingen på udgangen af IC´en, men går ud fra det er et TTL
output.

I Modulet, har jeg en 3,3Volt og en 40Volt spænding der er konstant.

Nogen der kan hjælpe??
Hilsen Jan

Re: Få en Pulserende Udgang til at trække et relæ. Hvordan?

En transistor, et par modstande, en ellyt kond., en diode og evt. noget
til at tilpasse din faste spænding til relæ'et.

Mvh
Gert K.

Re: Få en Pulserende Udgang til at trække et relæ. Hvordan?

Man tager en optokobler, lader den "blinke" i stedet for dioden,
transistorsiden af optokobleren lader man trigge en 555'er koblet som
oneshot og lader den trække relæet.

Re: Få en Pulserende Udgang til at trække et relæ. Hvordan?

God ide,men når den stopper med at blinke, skal den slippe relæet igen....

Re: Få en Pulserende Udgang til at trække et relæ. Hvordan?

Jeps. Timeren sættes til at holde pulsen lige lidt længere end riden
mellem 2 blink. Når alarmen afbrydes og det sidste blink har været der,
løber one shot'en ud og relæet slipper.