føler / aftaster

Jeg har brug for nogle små følere / aftastere

Jeg har engang set nogle der var ligesom U formet og ikke ret store, og når
man kørte noget ned i U formen tastede den.. det kunne eventuelt være en
mulighed for mig. de skal tilsluttes en lille plc der kører med 24VDC så de
skal jo ikke holde til alverden i spænding.. nogle der har et god råd til
hvad jeg skal vælge der, og hvor jeg køber dem?

selve åbningen i U´et behøver ikke være ret stor.. 5mm måske.. de skal
bruges som stoppunkter på skinne hvor en slæde kører frem og tilbage.

Mvh Brian

Re: føler / aftaster

Gaffelfotoceller

Første hit på google gav mig:
http://www.regal.dk/produkter/el_automation/fotoceller/gaffelfotoceller /

Hvorfor ikke bare en almindelig indutiv aftaster?

Re: føler / aftaster

Ja det havde jeg så ikke gættet på at man kaldte dem... nok derfor jeg ikke
kunne hitte dem..

Det var nok også en mulighed og måske også nemmere at arbejde med..

Nogle bud på hvor man kan hitte sådanne små nogle til billige penge?

dem jeg googlede var ret dyre..

//Brian

Re: føler / aftaster

Måske :-)

Definer "dyr"
http://moppe.dk/ksb.html

Re: føler / aftaster
LED formulerede spørgsmålet:

Der sidder et par i gamle PC-mus - dem med kugle..

Birger

http://bbsorensen.dk

Re: føler / aftaster

Kan de gå direkte på 24 volt?

Re: føler / aftaster
Klaus D. Mikkelsen frembragte:

Formentlig ikke.
Var bare en tanke - det ku' da være, LED havde nogle gamle liggende.
Dengang musen sad på comporte, brugte de 9V - de moderne sikkert kun 5.
Der sidder forøvrigt i hvert fald 3 i (nogle af) Logitech trackballs.

Men sikkert en skidt ide - kan sikkert køes billigere, end det man
sparer ved at skille gammle reservedele ;>)

Birger

http://bbsorensen.dk

Re: føler / aftaster
Det er godtnok mange år siden jeg havde sådan en mus.. og det er ligefør jeg
tror det bliver for kompliceret at opstøve dem frem for noget andet.

//Brian

Re: føler / aftaster
LED skreiv:

Gamle diskettestasjoner. Hos meg ligger de som gammelt "slakteavfall" ;-)

Site Timeline