Extern clock til 12F675

Hej NG.

Jeg prøver at få en 12F675 til at generere et videosignal. Derfor skal den
clockes til 20MHz.
Nu er jeg ikke lige så stiv i datablade, så jeg håber i kan hjælpe mig lidt:
Skal jeg bruge et krystal for at køre så hurtigt, eller kan jeg bruge et RC
led?

mvh
Stefan

Re: Extern clock til 12F675

    Du skal bruge et  crystal, og du skal sætte Fusen til HS.

--
VH
Lars Molnit

    Glemte at sige... RC  led er kun stabil til op omkring 4MHz på 12F
serien... dem med intern RC, kan gå op til 8MHz (typisk 18F, og visse 16F)

--
VH
Lars Molnit

tak for hjælpen
Stefan

Laptimer (Re: Extern clock til 12F675)

Lars,

Jeg skillede laptimeren af igen og denne gang skrev jeg lidt ned:
 - PIC16C923: har indbygget LCD driver - microchip anbefaler C925 til brug idag
 - MAX222: RS232 driver
 - MAX666: Lineær spændings regulator (til 5V ud af 9V batteriet)
 - 25C080: 8Kbit EEPROM (SPI interface)

LCD displayet er 6x1 7-segment (0,5"), og det fåes til ca 44Kr+moms
hos Elfa (tror jeg nok).

Iøvrigt er kassens bredde begrænset af at der skal være plads til LCD
display + 9V batteri.

PIC'en har blot 176B ram, så lap-tiderne bliver gemt i eepromen.

--Kai

Re: Laptimer ... sidespring

    æv, alle deres F versioner med LCD driver er future products, så hvad
er der af løsninger til brug af ekstern LCD driver ?

    Den billigste der ku findes :) med brug af en Flash pic, kan  vi  jo
bruge samme stik til bootloader, sådan at vi nemt kan upgrade firmwaren
på den :)

    Nu man alligevel bestiller fra Maxim :)

    Der ville jeg nok vælge I2C, meeen :) det er jo bare en over fra skuffen

    Yepsen :) bestiller et på mandag(i dag), da jeg skal ha fra Elfa
alligevel :)

    :) yepsen, kassen er det sværetse ;) men jeg lure lidt på det... ellers
er fræseren klar til at lave huller :) så skal vi bare ha nogen
klistermærker, men er det ik noget med en billig polak :)

    Hvis vi vælger en anden PIC, med f.eks. 1,5k EEprom, så kan vi jo
undevære den ekstere. især nu vi skal bruge ekstern LCD driver :)

    Men som det er nu, hvad skal man bruge som LCD driver, hvis den skal
være let, og billig :)

--
VH
Lars Molnit