Ethernet design spørgsmål

Hej,

Jeg roder lidt med en processor fra freescale med indbygget MAC og PHY.
Nu vil jeg så sætte den sammen med et linksys Access Point (inde i samme
  kasse) og så tænkte jeg om jeg så ikke kunne spare traffoen væk.
Normalt er en ethernet forbindelse jo: chip->traffo<-->traffo<-chip
Men da min chip alligevel skal sidde på samme forsyning og med kun 4cm
forbindelser kan man så ikke helt undlade traffoerne? Altså både den der
sidder i linksys produktet i forvejen og den som jeg ellers normalt
skulle have på min processor for at kunne sætte den på ethernet?

På forhånd tak!

Mvh
   Jan

Re: Ethernet design spørgsmål

Der findes nogle PHY'er hvor de reklamerer med at de kan bruges til
"transformerless design", men normalt kan du ikke spare trafo'erne -
PHY'erne er designet så de "forventer" en trafo med efterfølgende
transmissionslinie/kabel.

Kai

Re: Ethernet design spørgsmål

Er der noget med en mindste kabellængde?

Bo //

Re: Ethernet design spørgsmål

Det erindrer jeg ikke noget om - men jeg sad heller ikke med HW
designet. Vitesse (www.vitesse.com) har nogle application notes på
deres PHY'er som beskriver det nærmere (kræver vistnok blot at du skal
oprette en login konto, for at få fat i app.noterne).

Kai

Re: Ethernet design spørgsmål

Vitesses løsning (kondensatorer) virker fint. Men det vil ikke virke
fornuftigt på ret mange andre PHY'er.
Men umiddelbart kan jeg ikke se noget problem med at nøjes med een trafo,
når det er over så korte afstande... (med alle forbehold: Prøv! ;-)

Mvh.
 Anders

Re: Ethernet design spørgsmål

Min kollega og jeg har lavet et par kort nu hvor det kan lade sig gF8%re
(det kF8%rer i hvert fald).

Men jeg kender ikke freescale chip'en sE5% der er jeg lidt pE5% den. Men
bE5%de National's og Pxi's kan kF8%re filter2filter uden trafo. SE5%gar
har vi gjort det ved 1Gb Ethernet.

Site Timeline