Et USB projekt

Jeg har købt et par af de sparre stikdåser i Fakta som skal forbindes i
computerens USB port, og derved slukker når computeren slukker.

Men jeg har en del ting som kører på netværk, Router, moden, printer og
netværksboks til printer.
Disse ting skal jo være tænt hvis bare en pc i mit netværk er tænt.

Kan det ikke lade sig gøre at lave en "USB samle boks" En boks som kan
tilsluttes 2 pc'er og derefter stikdåsen, så det får den effekt at bare den
ene maskine er tænt så er stikdåsen det også???

V.H.
Brian Ravnborg

Re: Et USB projekt
den

Hey

Må kunne lade sig gøre hvis du tager 2 usb lednigner og så klipper den ene
ende af, så du har stikket der skal i pc'en, derefter finder du de 2
ledninger med gnd og +5V, gnd til gnd, til gnd i skinnen.

de 2 +5 volter fra usb porten sætter du på hver en 1n400x med anoden mod
komputeren (den ende uden stregen) og så forbinder du de 2 andre ender
katoden til +5v på skinnen

(regner med den bare bruger de 5 volt )

Cheers

Kasper

Re: Et USB projekt

Husk lige at sætte jordlending på de 2 computere, så du ikke udligner stel
potentielet over usb porten

Kasper

Re: Et USB projekt
Hej Brian

Er det ikke den type der er ulovlige ifølge stærkstrømsbekendtgørelsen ?
se:

http://www.ing.dk/apps/pbcs.dll/artikkel?SearchID73%164078477457&Avis=IG&Dato20%040213&Kategori=ELEKTRONIK&Lopenr10%2130050&Ref=AR

Mvh
Allan

Re: Et USB projekt
http://www.ing.dk/apps/pbcs.dll/artikkel?SearchID73%164078477457&Avis=IG&Dato20%040213&Kategori=ELEKTRONIK&Lopenr10%2130050&Ref=AR

Ikke nødvendigvis, de seneste jeg har set ( i FAKTA) havde usb ledningen
ført ud i et separat hul i siden - og så skulle det være OK

/carsten

Re: Et USB projekt
http://www.ing.dk/apps/pbcs.dll/artikkel?SearchID73%164078477457&Avis=IG&Dato20%040213&Kategori=ELEKTRONIK&Lopenr10%2130050&Ref=AR
Nej, det kommer helt an på hvordan den er udført

--
Calle

Site Timeline